مدیر کل بهزیستی فارس: 
سلامت روانی و اجتماعی، از مولفه های اساسی سلامت محسوب می شوند

کشفی نژاد گفت: سلامت دارای ابعاد مختلف جسمی، روانی اجتماعی و معنوی است که سلامت روانی و اجتماعی، از مولفه های اساسی سلامت محسوب می شوند.

نقش بی بدیل و برجسته  روانشناسان و مشاوران در رسالت بزرگ این گروه باعث گردیده که به پاس قدردانی از تلاش و اقدامات ارزشمند آنان روز نهم اردیبهشت به عنوان روز بزرگداشت مقام روانشناس و مشاور نام گذاری شود. و به نقش برجسته این عزیزان در حوزه سلامت روان و حوزه سلامت اجتماعی  توجه گردد.از دیگر سو سازمان بهزیستی بر اساس ماموریت ذاتی و قانونی خود در گستره بزرگی از فعالیتهایش متکی به ارائه  خدمات روانشناختی و سلامت روانی_اجتماعی است ، این خدمات هم در رویکرد پیشگیرانه و توانمند سازی و هم در حوزه شناخت عوامل خطر و محافظت سلامت اجتماعی گروههای هدف جامعه مد نظر است .
 در جای جای  فعالیت های مربوط به سازمان بهزیستی ارتباط تنگاتنگی را با حوزه روانشناسی می توان مشاهده نمود به عنوان مثال خدمات  روانشناختی و مشاوره به کودکان،خانواده ها،ارائه مشاوره قبل از ازدواج وپیشگیری از طلاق ،درمان و بازتوانی اعتیاد ، روانشناسی در امور معلولین ،بیماران اعصاب و روان و... 
 این سازمان جزء مجموعه هایی است که در بدنه کارشناسی از تخصص و توان این عزیزان  بهره مند می باشد .  از سوی دیگر سازمان در ارائه خدمات روانشناختی  از مشارکت تخصصی شرکای اجتماعی خود  درمراکز و موسسات  بهره مند گردیده و از دیگر سو تعامل تنگاتنگی با دیگر حوزه های  روانشناختی  همچون  نظام روانشناسی،آموزش و پرورش،دانشگاه علوم پزشکی،معاونت پیشگیری از وقوع جرم  دادگستری و سایر دستگاههای فعال در این حوزه در استان برقرار نموده است .
  اینجانب هم به مجموعه شرکای اجتماعی و هم همکاران فعال در حوزه روانشناسی علی الخصوص در این ایام که کشور درگیر مشکلات ناشی از بیماری ویروس کرونا است و این عزیزان در بعد روانشناختی این بیماری متقبل زحمات زیادی شده اند خداقوت گفته واین روز را خدمتشان  تبریک عرض می نمایم
سازمان بهزیستی از باب همدلی و همراهی با روانشناسان و مشاوران فعال در این حوزه به عنوان نهاد حاکمیتی و دارا بودن بیشترین تعداد مراکز مشاوره  و سطح پوشش دهی در حوزه های مختلف آمادگی خود را جهت ارتقای کیفی و تخصصی این خدمت و حمایت از سایر سمن ها و سازمانهای مرتبط که در حوزه روانشناسی فعال هستند نیز اعلام می نماید.   موجب مباهات است که بتوانیم با همفکری ، همکاری و همدلی بیش از بیش در جهت ارائه خدمات تخصصی در ابعاد سلامت روانی، اجتماعی بکوشیم .

کد خبر 16739

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد