"رزمایش همدلی" در بهزیستی شهرستان کهگیلویه

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد : رئیس بهزیستی شهرستان کهگیلویه در مصاحبه با قلم دنا گفت: از زمان شیوع کرونا خدمات بهزیستی که از زمان قبل از تولد تا مرگ است متوقف نشده است و همه تلاش را کرده ایم تا در شهرستان خدمات خوبی ارائه دهیم.

جهانگیر افشانده گفت: دو مرحله کمک داشته ایم که در یک مرحله به جامعه هدف ۳۲۰ میلیون تومان به حساب ۱۴۴۲ نفر از مددجویان واریز شده است.

وی گفت: در این مرحله نیز حدود ۱۵۰ بسته معیشتی که همه اقلام مورد نیاز را در بر میگیرد را به نیازمندان و با اولویت جامعه هدف تحویل خواهیم داد.

امام جمعه دهدشت و فرماندار نیز در این رزمایش اظهارات مشابه ای داشتند که عامه پسند بوده اند.

حجت الاسلام وحدانی فر گفت: کرونا در بدترین زمان ممکن به کشور ما آمد و در حالیکه خیلی از معاملات و معادلات کشور ما در ایام عید رقم می خورد با شیوع کرونا بسیاری از مردم از کسب و کار افتادند.

وی افزود: با تمام این سختی ها اما در سطح کشور دولت، سپاه و نیروهای مردمی و در شهرستان با تدابیر فرماندار و دیگر اعضای شورای اداری تا این لحظه مشکلات به خوبی مدیریت شدند و در سایه همدلی این بحران را نیز  پشت سر خواهیم گذاشت.

وحدانی فر به افراد ضرر دیده از کرونا اشاره کرد و گفت: برخی از افراد ممکن است فقیر باشند ولی در کرونا آنچنان آسیب جدی ندیده باشند ولی یک سرمایه دار یا یک راننده ی تاکسی  و یا کارگر که تحت هیچ نهاد حمایتی قرار ندارندممکن است دچار خسارت شده باشد.

وی گفت: قطعا مسوولان نیز باید در این شرایط به فکر افرادی که تحت پوشش نهاد خاصی نبودند نیزباشند چرا که تغییر رفتار یکی از کارهای سخت است و بدون شک کسی که با درامد چند میلیونی قبل از کرونا و با یک شیوه غذا و پوشاک عادت کرده بود الان  تغییر رفتار برایش سخت است.

فرماندار کهگیلویه نیز گفت: بهزیستی باید تلاش کند علاوه بر جامعه هدف خود که مستحق هم هستند ، دیگر افراد نیازمند و فقیر را ببیند چرا که مددجویان کمیته امداد و معلولان بهزیستی به طریق مختلف از خدمات نظام برخورد می شوند.
علیرضا اتابک گفت: در جاهایی اقشاری که تحت هیچ نهاد حمایتی نیستند ولی دچار خسارت شده اند را نیاز است بیشتر از افرادی که تحت نهاد های حمایتی هستند مورد توجه قرار دهیم که البته این مساله نباید به معنای غافل شدن از شرایط مددجویان شود.

وی با یک پیشنهاد به امام جمعه دهدشت افزود: معمولا مدیرانی که تازه شروع به کار می کنند مراجعه کنندگان زیادی دارند و اگر باب شود که دفتر شما محلی می شود برای کمک های موردی، برخی از مردم ممکن است بدون آنکه نیاز خاصی داشته باشند روزانه این کار را انجام دهند و به دفتر شما مراجعه کنند.

اتابک تاکید کرد: اما اگر مردم بدانند و آگاه شوند که برای نیازهای خود به ادرات متولی مراجعه کنند قطعا تداخلی در کارها به وجود نمی آید.

اتابک از ارسال بخشنامه ای به مدیران ادارات برای در اختیار قرار دادن بخشی از حقوق خود و یا شرکت در "رزمایش همدلی" به هر نحوی که می توانند اشاره کرد و گفت: اگر هر کارمند بتواند بخشی از حقوق خود را به نیازمندان کمک کند قطعا پول خوبی جمع می شود و طی یک فرایند مشخص توزیع خواهیم کرد.

کد خبر 16720

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد