دیدار مدیرکل با مشاوران خط ۱۴۸۰ بمناسبت روز روانشناس

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت : در حوزه روانشناسی و مشاوره باید تاکید بر انجام کار تیمی و ارائه مشاوره های تخصصی است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان به مناسبت روز روانشناس دیداری را با مشاوران خط ۱۴۸۰ داشت .

در این دیدار مدیرکل را انسیه ایمانی معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان همراهی می کرد .

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان در ابتدای این دیدار ، ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های کلیه روانشناسان و مشاوران شاغل در بهزیستی استان ، مراکز تحت نظارت و علی الخصوص روانشناسان و مشاوران خط مشاوره ۱۴۸۰ ابراز داشت : مشاوران و روانشناسان تاثیر موثری در کنترل آسیب‌های اجتماعی در جامعه و افراد دارند. در سال‌های اخیر دیدگاه مردم نسبت به روانشناسان و مشاوران تغییر کرده و شاهد مراجعه بیشتر افراد و دریافت مشاوره در زمینه‌های گوناگون هستیم.

ایشان در ادامه : در استان سمنان آگاهی و مراجعه افراد به روانشناس و مشاور در سطح خوبی است و باید در شرایط فعلی تلاش ها بیش از پیش ادامه دار باشد ، هر ساله اقدامات مختلفی برای آشنایی آحاد جامعه از خدمات مشاوران از قبیل برگزاری دوره‌های مختلف روانشناختی برای روانشناسان و مشاوران ، برگزاری دوره‌های آموزشی برای اقشار جامعه در محلات بمنظور آشنایی ضرورت حضور مشاور در زندگی و آسیب‌های مختلف روانی توسط اداره کل بهزیستی در سطح استان انجام می شود .

 مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت : سازمان بهزیستی طبق قانون ، متولی صدور مجوز تاسیس مراکز مشاوره است که تاکنون از سوی اداره کل بهزیستی استان سمنان ، ۳۰مرکز فعال شامل ۱۷ مرکز مشاوره عمومی  و تخصصی؛ ۲ مرکز سلامت روان و ۱۱ دفتر مشاوره فعال می باشند که به ارائه خدمات مشاوره فردی، خانوادگی، تحصیلی، مشاوره پیش از ازدواج و شناسایی و درمان اختلال های روانشناختی می پردازند. که در مجموع بیش از ۱۵۰ روانشناس و مشاوره  در این مراکز و در طرح های مختلف بهزیستی اعم از آموزش مهارت های زندگی، آموزش زندگی خانواده و آموزش پیش ازدواج و...  در استان فعال هستند.

وی افزود : با شیوع ویروس کرونا در کشور و در پی آن ایجاد استرس و آسیب های ناشی از آن سازمان بهزیستی کشور با رویکرد افزایش توانمندی افراد و ارائه خدمات برای عموم جامعه طرح مشاوره کاهش استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا را توسط خط ۱۴۸۰ اجرایی کرده است که از ابتدای اسفند ماه سال گذشته در استان تعداد ۱۵۲۹ تماس خط صدای مشاور(۱۴۸۰) توسط مشاوران متخصص پاسخ داده شده که از این تعداد ۳۴۳ تماس مربوط به اضطراب کرونا بوده و در سایر تماس ها،  اغلب مسایل خانوادگی و روابط بین فردی مطرح گردید و همچنین با طراحی و ساخت سامانه خود ارزیابی روانشناختی به نشانی  CORONA. BEHZISTI. IR به شناسایی و غربال اضطراب و افسردگی ناشی از شرایط موجود و ارجاع به  مراکز تخصصی پرداخته است. تیم محب نیز با آمادگی حضور در نقاهتگاه ها به ارائه خدمات روانشناختی به بیماران در حال بهبود و به ویژه بازماندگان و خانواده متوفیان و کادر در مان می پردازد.

ایشان در پایان : در حوزه روانشناسی و مشاوره تاکید بر انجام کار تیمی و ارائه مشاوره های تخصصی  است  و شاهد این موضوع بوده ایم که هرجا کار تیمی صورت گرفته است و پرهیز از موازی کاری در تحقق و دستیابی به اهداف موفق تر بوده ایم و انتظار می رود مشاوران در امر مشاوره از پراکندگی و ارائه مشاوره در زمینه های مختلف خودداری کنند و تخصص خود را در یک مسئله و مشکل متمرکز نمایند تا بتوان در ارائه خدمات به نتیجه مطلوب رسید .

کد خبر 16714

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد