در رسانه| مهدهای کودک چشم انتظار همدلی مالکان برای بخشش اجاره بها/ به مالکان بخشنده نشان حامی کودک اعطا می شود

مدیرکل بهزیستی استان ایلام با بیان اینکه به مالکان مهدهای کودک که مبلغ اجاره ماهیانه ملک خود را ببخشند نشان «حامی کودک» اعطا می شود، گفت: ۹۵ درصد ساختمان های مهدهای کودک استان استیجاری هستند.

«زهرا همتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد ساختمان های مهدهای کودک در سطح استان استیجاری است، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا بر اساس دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین سازمان بهزیستی کشور، تمامی مهدهای کودک تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه تعطیلی مهدهای کودک در راستای ارتقا و حفظ سلامت کودکان، جامعه هدف و مربیان و به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است، یادآور شد: درآمد اغلب مهدهای کودک به طور طبیعی از محل پرداخت شهریه توسط والدین کودکان تامین می شود که با توجه به تعطیلی مهدهای کودک، این درآمد به منظور پرداخت هزینه های جاری مهدهای کودک سلب شده است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام با تاکید بر اینکه مهدهای کودک بر اساس ابلاغ دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا از ابتدای اسفندماه۹۸ تاکنون تعطیل هستند، گفت: به طور قطع در این شرایط حساس شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ایجاد شده، مهدهای کودک نیز همانند بسیاری از صنوف دچار مشکلات مالی شده و لازم است که مالکان ساختمان های مهدهای کودک، همکاری و تعامل لازم را با مسولان مهدهای کودک در خصوص پرداخت اجاره بها داشته باشند.

همتی با بیان ایننکه مهدهای کودک از جمله صنوف بخش خصوصی تحت نظارت سازمان بهزیستی به شمار می روند، افزود: پویش همدلی ویژه بخشش اجاره بهای مهدهای کودک در ایام تعطیل در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا راه اندازی شده که بر اساس این پویش، به مالکان ساختمان مهدهای کودک که اجاره بهای خود را در ایام شیوع کرونا ببخشند نشان حامی کودک اعطا می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰ روز است که مهدهای کودک تعطیل هستند و این موضوع موجب عدم کسب درآمد علی رغم پرداخت هزینه های جاری شده است، خاطرنشان کرد: مردم استان ایلام همواره نشان داده اند که در عرصه های مختلف به ویژه با همدلی و وحدت توانسته اند بر مشکلات فائق آیند و امید است که در این زمینه نیز مالکان همکاری لازم را با مهدهای کودک داشته باشند.

کد خبر 16707

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد