در رسانه| پیوستن ۳۶ مالک مهدکودک ایلام به پویش همدلی

ایلام - ایرنا - معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام با اشاره به راه اندازی پویش همدلی ویژه بخشش اجاره مهدهای کودک در روزهای تعطیلی به علت کرونا، گفت: تاکنون ۳۶ مالک ساختمان مهدهای کودک این استان به این پویش پیوسته اند.

عبدالصباح کارزانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مالکان با بخشش یک ماهه، دو ماهه، سه ماهه اجاره بها و برخی نیز تا پایان کرونا و بازگشایی مجدد مهدهای کودک به این پویش پیوستند.

وی مبالغ بخشش شده از سوی مالکان در این پویش را بین دو میلیون ریال تا ۲۵ میلیون ریال در ماه عنوان کرد و گفت: مالکان ساختمان مهدهای کودکی که اجاره بهای خود را در ایام شیوع کرونا ببخشند نشان حامی کودک از سوی این سازمان دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به تعطیلی مهدهای کودک به دنبال شیوع کرونا، ادامه داد: براساس ابلاغ دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا از ابتدای اسفندماه پارسال تاکنون این مراکز همچنان تعطیل هستند.

معاون بهزیستی ایلام ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از ۹۵ درصد این مراکز استیجاری هستند، در این مدت به علت توقف فعالیت متحمل هزینه از جمله پرداخت اجاره بها شده اند.

وی با ذکر اینکه اگرچه بر اساس اعلام سازمان بهزیستی کشور به منظور کاهش مشکلات مهدهای کودک حمایت هایی انجام خواهد شد اما با توجه به اینکه این مراکز بخش خصوصی هستند به حمایت و همدلی ویژه نیاز دارند.

کارزانی بیان کرد: در این زمینه چنانچه مالکان صاحبان مهدهای کودک کل یا بخشی از اجاره ساختمان را به علت تعطیلی و عدم درآمد ناشی از شرایط بوجود آمده به علت کرونا ببخشند در قالب پویش همدلی(بخشش اجاره مهدهای کودک در زمان تعطیلی ناشی از کرونا)، نشان حامی کودک و تقدیرنامه از این سازمان دریافت خواهند کرد.

تا پیش از شیوع کرونا ۱۱ هزار کودک ایلامی در مهدهای کودک نگهداری می شدند.

کد خبر 16703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد