اعتبار  بیش از 20 میلیاردریالی  پیشگیری کرونا برای معلولین

زنجان | مدیرکل بهزیستی استان زنجان به اقدامات حوزه توانبخشی در خصوص مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از20میلیاردریال اعتبار برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توسط بهزیستی استان بصورت متمرکز وغیرمتمرکز هزینه شده است.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی افزود : 21 هزار پرونده توانبخشی  که شامل افراد دارای معلولیت در زمینه‌های مختلف جسمی-حرکتی، بینایی، شنوایی  واعصاب وروان در سطح استان تحت پوشش قرار دارند که از این تعداد679نفر از افراد تحت پوشش در مراکز شبانه روزی سالمندان ، بیماران روانی مزمن و معلولین ذهنی  در سلامت کامل به سر می برند .

وی با بیان اینکه ده مرکز شبانه روزی جهت نگهداری سالمندان ،بیماران اعصاب و روان ومعلولین و در سطح استان زنجان فعال هستند اظهارداشت  : نزدیک به 3میلیارد ریال درقالب کمک هزینه خرید  لوازم بهداشتی  به صورت متمرکز و استانی  به افراد دارای معلولیت پرداخت شده است ، همچنین بیش از 5میلیارد ریال  نیز در قالب تامین وسایل بهداشتی و درمانی و ضدعفونی کردن مراکز شبانه روزی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کووید 19 هزینه گردیده است .

مدیر کل بهزیستی استان زنجان میزان کمکهای معیشتی متمرکز و غیر متمرکز پرداخت شده به افراد دارای معلولیت را از زمان شیوع ویروس کرونا بیش از 8میلیارد ریال  اعلام نمود و یاد آور شد  : در این بین افراد دارای معلولیت و سالمندان بیشتر از دیگر آحاد جامعه خطر ابتلای به این بیماری، ‌ را دارند و به همین منظور2میلیارد و 800  ریال  جهت طرحهای توانمند سازی معلولان جسمی و حرکتی و سالمندان پرداخت شده است .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه توانبخشی مبتنی بر جامعه  یا CBRبه دنبال تغییر نگرش منفی نسبت به معلولان و ورود آن‌ها به صحنه اجتماعی از طریق تقویت توانمندیهایشان است عنوان کرد : از این رو از اسفند سال 98 تا فروردین سال جاری بیش از 4 میلیارد ریال هزینه گردیده است .

محمدی ،مناسب سازی ، دسترس پذیر کردن محیط زندگی، جامعه و محل کار برای معلولان را مهم دانست و افزود :  تلاش جهت مناسب سازی منزل و خودروی معلولان از الویت های بهزیستی بوده و از این رو 400 میلیون تومان در راستای مناسب سازی  فضای زندگی وخودروی مددجویان  هزینه گردیده است .

وی خاطر نشان کرد : بازدید از مراکز تحت نظارت توسط کارشناسان جهت اطمینان از رعایت دستورالعملها و بخشنامه های مذکور و ارائه آموزشهای لازم به رابطین کلیه مراکز نگهداری بصورت مستمر در حال انجام است.

وی در پایان با اشاره به قرارگرفتن در ماه رمضان و یاری خیرین در کمک به رفع نیاز مددجویان و افراد دارای معلولیت تصریح کرد: خیرین می توانند نذورات و کمک های خود را به حساب 210091434524111 نزد بانک توسعه تعاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان ویا به شماره کارت مجازی 5029081010321806 واریز نمایند.

کد خبر 16625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد