معاون توانبخشی بهزیستی فارس خبر داد

معاون توانبخشی بهزیستی فارس: هیچ مورد ابتلا یا فوتی ناشی از کرونا ویروس در مراکز تحت پوشش این اداره کل گزارش نشده است.

حمید گودرزی معاون امور توانبخشی ‌بهزیستی فارس ضمن تقدیر از تلاش پرسنل این سازمان در جهت رعایت تمام پروتکل‎های بهداشتی، گفت: هیچ مورد ابتلا یا فوتی ناشی از کرونا ویروس در مراکز تحت پوشش این اداره کل گزارش نشده است.

او بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا در جهان از اوایل بهمن ماه سال گذشته، یکی از اقشاری که پیش‌بینی می‌شد بیش از همه به دلیل نوع معلولیت‌ها و بیماری‌های زمینه‌ای در معرض ابتلا به این ویروس باشند، جامعه هدف سازمان بهزیستی از جمله افراد دارای معلولیت بود.

گودرزی ادامه داد: در همین راستا سازمان بهزیستی کشور با هماهنگی وزارت بهداشت، اقدام به تدوین دستورالعمل‌های تخصصی در خصوص همه فعالیت‌ها و وظایف محوله خود هم برای پرسنل و هم برای مراکز و موسسات تحت نظارت و جامعه هدف خود کرد.

معاون امور توانبخشی ‌بهزیستی فارس بیان کرد: به تبع این موضوع در همه استانها، از جمله استان فارس مقدمات کار از جمله تشکیل کمیته پیشگیری از ویروس کرونا به صورت اضطراری انجام شد و همگام با ستاد استانی مقابله با کرونا، تصمیماتی در این کمیته مصوب و بلافاصله اجرایی شد.

به گفته گودرزی، با توجه به ناتوانی و معلولیت جامعه هدف این سازمان و همچنین داشتن بیماری زمینه‌ای در بخش اعظمی از توانخواهان تحت حمایت بهزیستی بویژه سالمندان مقیم مراکز توانبخشی تمهیدات گسترده‌ای در این خصوص انجام شد.

او تشکیل روزانه ستاد بحران مستقر در اداره کل، ارسال دستورالعمل ویژه برای گروه‎های خاص معلولین ذهنی، سالمندان معلولین جسمی و حرکتی، مهدهای کودک، مراکز روزانه، مراکز اقامتی معتادین ماده ۱۵ و ۱۶، ارسال بخشنامه به تمام مراکز سالمندان مبنی بر غربالگری در بدو ورود، الزام همه مراکز سالمندان مبنی بر تهیه دستگاه پالس اکسیمتر اکسیژن سنجی و غربال روزانه سالمندان در دو نوبت صبح و عصر، آموزش پیشگیری از بیماری جهت تمام مددجویان تحت پوشش در خانواده‎ها اعم از کودکان کار و معلولین که در مراکز تحت نظارت این اداره کل مقیم نیستند و پیش‌بینی تمهیدات لازم برای پرداخت حقوق و مزایای همه کارکنان مراکز روزانه توانبخشی را بخشی از این تمهیدات عنوان کرد.

کد خبر 16612

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد