۹۹.۸ درصد از متولدین ۹۸ غربالگری شنوایی شدند

عرب نژاد با بیان اینکه ۹۹.۸ درصد از متولدین ۹۸ غربالگری شنوایی شدند، گفت: در سال گذشته برای اجرای برنامه غربالگری، تشخیص و مداخله زودهنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران در خراسان جنوبی اعتباری بالغ بر ۵میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال هزینه شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی مدیرکل بهزیستی استان  در خصوص برنامه کشوری غربالگری، تشخیص و مداخله زودهنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران اظهار داشت: این برنامه به منظور کشف نقائص شنیداری و انجام مداخله زود هنگام از بدو تولد نوزادان و شیرخواران در بستر بیمارستان ها انجام می گیرد که طی سه مرحله غربال، تشخیص و مداخله انجام می شود.

علی عرب نژاد در ادامه بیان کرد: این برنامه از نیمه دوم 87 با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند و اداره کل ثبت احوال استان در حال اجرا است و در سال گذشته برای اجرای این برنامه در استان اعتباری بالغ بر 5میلیارد و 860 میلیون ریال هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 15 هزار و 461 نوزاد در خراسان جنوبی به دنیا آمدند، افزود: از این تعداد 15 هزار و 432 نوزاد یعنی 99.8 درصد تحت پوشش برنامه غربالگری قرار گرفتند و 25 کودک کم شنوا در سال 98 شناسایی شد که در نوبت کاشت حلزون و دریافت سمعک قرار گرفته اند.

عرب نژاد به برنامه کشوری آموزش، آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت ها اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این برنامه ارتقاء سواد سلامت جامعه دانش آموزی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و والدین آن ها در خصوص پیشگیری از معلولیت ها است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: این طرح  از سال 95 به صورت متمرکز در بستر مدارس دوره دوم متوسطه سطح استان (دانش آموزان پایه دهم و یازدهم) با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان اجرا می شود و در سال گذشته 13هزار و 641 دانش آموز و یک هزار و 71 نفر از والدین در استان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و برای اجرای این طرح در استان سال گذشته اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 428 میلیون ریال هزینه شد.

کد خبر 16600

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد