دررسانه| شهریه ثابت اسفند مهدکودک‌ها باید پرداخت شود

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خوزستان در خصوص چگونگی پرداخت شهریه اسفندماه مهدکودک‌ها، گفت: با وجود تعطیلی مهدکودک‌ها از تقریبا ابتدای اسفندماه تاکنون، اگر خانواده‌ای تنها چند روز از اسفندماه نیز کودک خود را به مهد فرستاده باشد، باید شهریه ثابت اسفندماه را کامل پرداخت کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان ،محمدرضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ادامه تعطیلی مهدکودک‌ها در پی شیوع کروناویروس، در خصوص چگونگی پرداخت شهریه مهدکودک‌ها اظهار کرد: با وجود تعطیلی مهدکودک‌ها از تقریبا ابتدای اسفندماه تاکنون، اگر خانواده‌ای تنها چند روز از اسفندماه نیز کودک خود را به مهد فرستاده باشد، طبق بخشنامه سازمان بهزیستی کشور و قرارداد بین خانواده‌ها و مهدهای کودک باید شهریه ثابت اسفندماه را کامل پرداخت کند.

وی افزود: در مجموع ۸۲۱ مهدکودک در روستاها و شهرهای خوزستان فعال هستند که بالغ بر ۷۰ درصد آن‌ها استیجاری‌اند و در پی شیوع کرونا و تعطیلی، توان پرداخت هزینه‌های اجاره بها و حقوق و مزایای کارکنان را ندارند.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خوزستان تصریح کرد: در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مهدهای کودک، آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری به مهدها وارد شده است که ممکن است در آینده منجر به تعطیلی مهدکودک‌ها شود، بنابراین برای حمایت از این بخش، پویش همدلی بخشش اجاره‌بهای مهدهای کودک آغاز شده است.

عباسی با اشاره به اعطای لوح حامی کودک به مالکانی که اجاره‌بهای مهدکودک‌ها را می‌بخشند، گفت: تاکنون مالکان ۱۱۰ محل، اجاره بهای مهدهای کودک را بخشیده‌اند اما با توجه به اینکه اجاره بهای برخی محل‌های واقع در اهواز تا ۱۵ میلیون تومان است برخی مالکان محل‌ها حاضر به بخشیدن اجاره بها نیستند که در این خصوص، رایزنی‌هایی در حال انجام است.

کد خبر 16565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد