مراکز شبانه‌روزی بهزیستی کرمان با کمبود اقلام بهداشتی مواجه است

کرمان - ایرنا - دبیر کمیته پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در بهزیستی استان کرمان گفت : با کمبود شدید اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در مراکز شبانه روزی بهزیستی این استان روبرو هستیم .

علیرضا احمدی‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اداره کل بهزیستی استان کرمان از همان روزهای اول شیوع کرونا در کشور تمهیداتی را برای مراکز زیر پوشش خود اندیشیده است افزود: همگام با آموزش و پرورش مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی را تعطیل کردیم.
وی از وجود ۶۷ مرکز روزانه سالمندان و معلولان جسمی، ذهنی و روانی در سطح استان خبر داد و گفت: با شیوع ویروس کرونا این مراکز تعطیل شدند و افراد نزد اقوام درجه یک و یا خانواده های خود نگهداری می شوند.
دبیر کمیته پیشگیری و کنترل ویروس کرونا بهزیستی استان کرمان بیان داشت: در مرکز استان ۲ مرکز روزانه در حوزه کودکان خیابانی وجود دارد که کودکان روزانه در این ۲ مرکز آموزش و خدمات دریافت می کردند که با شیوع این ویروس این کودکان به خانواده هایشان تحویل داده شدند.
احمدی پور از وجود ۲۴ مرکز شبانه روزی سالمندان، معلولان و ۲۶ مرکز شبانه روزی برای فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست و یک مرکز شبانه روزی کودکان خیابانی خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر این مراکز دایر هستنند.
وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا اطلاع رسانی مستمر با استفاده از متخصصان بهداشتی در حوزه پیشگیری از کرونا را در مراکز داشتیم و الزام شد کادر پزشکی و پرستاری این مراکز افراد مقیم مراکز را کنترل مستمر داشته باشند.
معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه کمک هزینه ای به همه مراکز به عنوان سرانه بهداشتی جهت تامین اقلام مواد اولیه بهداشتی پرداخت شده است تصریح کرد: کمبود شدید اقلام بهداشتی در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان کرمان وجود دارد.
وی با بیان اینکه با توجه نزدیک شدن به ایام نوروز بازدید و ملاقات ها در مراکز بهزیستی لغو شده است گفت: مراکز سالمندان نیز ملزم به داشتن دستگاه اکسیژن سنج خون شدند تا روزانه خون افراد سالمند با ریسک بالا کنترل شود.
احمدی پور با اشاره به اینکه مداوم ضد عفونی روزانه محیط مراکز را کنترل و رصد می کنیم گفت: همه سالانه در ایام تعطیلات نوروز تعدادی از سالمندان، معلولان و  کودکان بدسرپرست برای ماندن در کنار خانواده ها یا اقوام نزدیک ترخیص می شدند اما در شرایط کنونی تمام این ترخیص ها  لغو شده است.
وی تاکید کرد: خوشبختانه هیچ مورد ویروس کرونا در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان کرمان با اقدامات پیشگیرانه ای که انجام شده، وجود ندارد.
احمدی پور خاطرنشان کرد: کارکنان مراکز شبانه روزی با تغییر شیفت ها به محض ورود به مرکز توسط پزشک کنترل این ویروس انجام می شود.
معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان افزود: امیدواریم کمبود وسایل بهداشتی و مواد ضدعفونی با ارتباطات به طور کامل به اندازه کفاف با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام شود.

کد خبر 16544

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد