تصویب ماهانه 60 سفر رایگان درون شهری برای 30هزار معلول مشهدی

با همکاری شهرداری و شورای شهر مشهد امکان بهره مندی بیش از 30هزار معلول از سفرهای رایگان درون شهری فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی،‌مسعود فیروزی، ضمن اعلام این خبر، در خصوص دفاع از بودجه  حمل و نقل رایگان برای افراد دارای معلولیت در کمیسیون تصویب بودجه شهرداری مشهد اظهارداشت: سال گذشته شهرداری مشهد در راستای تبصره ماده 5 قانون حمایت از معلولین، حمل و نقل درون شهری را برای معلولین جسمی حرکتی شدید رایگان اعلام کرد و این افراد هر ماه می توانستند 60سفر رایگان درون شهری با اتوبوس و مترو داشته باشند.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: در کمیسیون تصویب بودجه شهرداری مشهد که چند روز گذشته برگزار شد مصوب شد تا تمامی افراد دارای معلولیت (جسمی، حرکتی، ناشنوا و نابینا ، روح و روان) شدید و خیلی شدید در سال 99 از حمل و نقل درون شهری( اتوبوس و مترو) رایگان برخوردار شوند.

فیروزی تصریح کرد: در حال حاضر بودجه و اعتبار آن تصویب شده است و در سال جاری تمامی افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید می توانند در طول ماه از 60 سفر رایگان درون شهری بهره مند شوند.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: سال گذشته طبق تبصره ماده 5 قانون حمایت از معلولین 1300نفر از سفر رایگان بهره مند شدند اما در سال 99 بیش از 30هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: باید به شهرداری مشهد دست مریزاد گفت چرا که اقدام شهرداری و شورای شهر در راستای عملیاتی کردن تبصره ماده 5 کار بسیار ارزنده ای است تا معلولین از 60 سفر رایگان در ماه بهره مند شوند.

فیروزی افزود: به روسای شهرستان ها نیز اعلام کرده ایم که ضمن درخواست از شورای شهرستان خود، به صورت قانونی ماده 5 را عملیاتی کنند تا معلولین در شهرستان های خراسان رضوی نیز بتوانند از امکانات رایگان سفرهای درون شهری بهره مند شوند.

کد خبر 16529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد