رشد 21 درصدی کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته بیش از 128 میلیارد ریال مشارکت مردمی در استان داشته‌ایم که نسبت به سال قبل 21 درصد رشد داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی علی عرب نژاد اظهار کرد: سازمان بهزیستی، ارتقاء مشارکت مردمی با موسسات وکمک به مردم را به عنوان شاخص و ابزار رشد مشارکت‌های مردمی در طرح‌های مختلف  خود انتخاب کرده که این امر درقالب سه بخش نقدی، غیرنقدی و خدماتی فراهم شده است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 128 میلیارد ریال مشارکت مردمی در استان داشته‌ایم که نسبت به سال قبل 21 درصد رشد داشته است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از اجرای طرح ضیافت مهر در ماه رمضان، تصریح کرد: این طرح شامل جمع‌آوری مشارکت نقدی مانند فطریه و غیرنقدی شامل بسته‌های غذایی است که طی آن، مسئولین و خیرین به بازدید و دیدار از منازل مددجویان نیازمند و مراکز در ماه مبارک رمضان می‌پردازند و به جامعه هدف سازمان بهزیستی کمک می‌کنند.

عرب نژاد ادامه داد: در سال  98 بهزیستی خراسان جنوبی و موسسات تحت نظارت آن در زمینه فطریه 3 میلیارد و 728 میلیون و 513 هزار ریال جمع آوری کردند که نسبت به سال گذشته 19.36 درصد رشد داشته است.

وی در خصوص کمک هزینه جهیزیه و ازدواج، افزود: سال گذشته اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 640 میلیون ریال از بهزیستی کشور که به حساب 162 نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان واریز شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از اجرای طرح شکرانه توانایی خبر داد و گفت: در طرح شکرانه توانایی که شامل اهدای چهار یا پنج رقم آخر فیش حقوقی کارمندان در قالب مشارکت‌های مردمی است، تاکنون پرسنل اداره‌کل میراث فرهنگی، اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، اداره‌کل تامین اجتماعی و سازمان بازنشستگی در این طرح همکاری داشتند.

عرب نژاد از برگزاری پنج کمپین پویش کمک به سیل‌زدگان، پویش لبخند مهر، پویش حلقه وصل، کمک هزینه جهیزیه، پویش لبخند عیدانه، سبد غذایی برای مناطق کم برخوردار خبر داد و افزود: پویش صیانت از سلامت مددجویان که در حال اجرا بوده و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

وی یادآور شد: در مجموع تاکنون در چهار پویش مبالغ نقدی و غیرنقدی به جامعه هدف حدودا سه میلیارد ریال بوده است.

در پایان مدیرکل بهزیستی استان ضمن تبریک حلول ماه پرخیر و برکت رمضان و آرژوی توفیق و قبولی طاعات و عبادات از هم استانی های عزیز دعوت نمود تا به پویش من حامی بهزیستی هستم پیوسته و هدایا و کمک های نقدی خود را جهت تهیه ی سبد غذایی نیازمندان جامعه هدف بهزیستی به شماره حساب هایی که نزد بانک مرکزی بنام مشارکتهای بهزیستی می باشد واریز نمایند.

  وی ادامه داد: با توجه به مسائل پیش آمده بخاطر پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و لزوم عدم مراجعه ی حضوری به موسسات و مراکز بهزیستی بخاطر حفظ سلامتی خیران و جامعه هدف بهزیستی در مراکز،مردم نوع دوست و خیران گرانقدر می توانند جهت تحویل کمک های نقدی خود به صورت غیرحضوری از خانه به شماره حساب
4180034541947696
 بانک مرکزی  و شماره کارت بانک مرکزی
 6367957079939448
 برای تهیه ی اقلام ضروری مراکز نگهداری معلولان و فرزندان بی سرپرست،شیرخوارگاه و توانخواهان نیازمند جامعه ی هدف بهزیستی واریز کنند.

کد خبر 16522

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد