هشدار خطر بیشتر ویروس کرونا برای افراد دارای معلولیت

جمعیت خاصی از افراد مانند جمعیت افراد دارای معلولیت ممکن است به طور قابل توجهی تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گیرند؛ لذا باید همیشه بتوانند به خدمات مراقبت‌های بهداشتی و بهداشت عمومی و اطلاعات مورد نیاز در مورد شیوع ویروس کووید_۱۹ دسترسی پیدا کنند.

در مارس ۲۰۲۰ سازمان بهداشت جهانی شیوع یک بیماری همه‌گیر به نام کرونا ویروس را اعلام کرد، به دلیل سرعت انتقال این بیماری سازمان بهداشت جهانی و مقامات بهداشت عمومی به منظور مهار ویروس کوید_۱۹ اقدامات لازم را شروع کردند.

جمعیت خاصی از افراد مانند جمعیت افراد دارای معلولیت ممکن است به طور قابل توجهی تحت تأثیر ویروس کرونا قرار بگیرند. برای اطمینان از محدودیت افراد لازم است اقداماتی را انجام دهیم. این افراد باید همیشه بتوانند به خدمات مراقبت‌های بهداشتی و بهداشت عمومی و اطلاعات مورد نیاز در مورد شیوع ویروس کووید_۱۹ دسترسی پیدا کنند.

افراد دارای معلولیت به دلایل مختلفی ممکن است بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید_۱۹ قرار بگیرند. این دلایل عبارتند از:

  • وجود موانع برای اجرای اقدامات بهداشتی پایه و اساسی، مانند شستن دست‌ها که ممکن است از نظر ناتوانی جسمی این افراد غیر قابل دسترس‌شان باشد یا ممکن است فرد در حرکت دادن دست‌ها برای ضدعفونی کردن آن‌ها با ژل شستشو یا مواد ضدعفونی کننده با توجه به معلولیتش مشکل داشته باشد.
  • ممکن است افراد دارای معلولیت به دلیل نیاز به حمایت‌های بیشتر و بستری بودن این افراد، مشکل در تنظیم فاصله اجتماعی داشته باشند.
  • نیاز به لمس کردن بسیاری از چیزها برای بدست آوردن اطلاعات از محیط یا پشتیبانی جسمانی.
  • وجود موانع متعدد برای دسترسی به اطلاعات بهداشت عمومی.

با توجه به اینکه افراد دارای معلولیت تحت نظر چه شرایط درمانی و بهداشتی قرار دارند، افراد دارای معاولیت در صورت آلوده شده به ویروس کرونا ممکن است بیشتر در معرض خطرهای ناشی از آن قرار بگیرند.

افراد دارای معلولیت ممکن است در زمان شیوع ویروس کرونا به دلیل قطع خدماتی که به آن اطمینان کرده بودند، به طور نامناسبی تحت فشار قرار بگیرند.اگر ذی‌نفعان اصلی اقدامات مناسب را انجام دهند، موانع موجود برای افراد معلول کاهش می‌یابد.

همه افراد دارای معلولیت و خانواده آن‌ها باید از راهنمایی‌هایی سازمان بهداشت جهانی در مورد اقدامات اساسی حمایتی در طول شیوع ویروس کرونا پیروی کنند، این اقدامات عبارتند از:

  • تا حد امکان از حضور در محیط‌های شلوغ خودداری کنید و تماس بدنی را با افراد دیگر به حداقل برسانید، انجام ملاقات‌های لازم در خارج از دوره شیوع و اوج ویروس کرونا صورت بگیرد.
  • خرید به صورت آنلاین باشد یا برای خرید از خانواده، دوستان یا مراقبین درخواست کمک کنید تا از حضور در جمعیت و محیط‌های شلوغ خودداری کنید.
  •  جمع‌آوری موارد فوری مورد نیاز مانند غذا، وسایل مورد نیاز برای ضدعفونی، موارد مورد نیاز دارویی یا تجهیزات پزشکی به منظور کاهش حضور در اماکن عمومی.
  • در صورت امکان از خانه کار کنید، به خصوص اگر به طور معمول در محل کار شما مکان شلوغ و پرجمعیتی است.
  • اطمینان حاصل کنید که در صورت استفاده، محصولات کمکی به طور مرتب ضد عفونی شوند این محصولات شامل صندلی‌های چرخدار، عصا پیاده‌روی، واکرها، تابلوهای انتقال، عصای سفید یا هر کالای دیگری که اغلب در فضاهای عمومی استفاده می‌شود.
کد خبر 16496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد