گروه‌های داوطلب مردمی به شکل جمعیت‌های همیاران سلامت روانی اجتماعی در این شرایط بحرانی استان فارس به میدان آمدند.

سیدمحمد صادق کشفی‌نژادگفت: گروه‌های داوطلب مردمی به شکل جمعیت‌های همیاران سلامت روانی اجتماعی در این شرایط بحرانی استان فارس به میدان آمدند.

سیدمحمد صادق کشفی‌نژادگفت: گروه‌های داوطلب مردمی به شکل جمعیت‌های همیاران سلامت روانی اجتماعی در این شرایط بحرانی استان فارس به میدان آمدند.

او افزود: موسسات غیردولتی و جمعیت همیاران سلامت روانی اجتماعی به عنوان یکی از مجموعه‌هایی که مجوز فعالیت خود را از این اداره کل دریافت کرده‌اند تاکنون در حوزه‌های متفاوتی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ایجاد نشاط اجتماعی در استان، شهرستان‌ها، روستاها و حاشیه شهرها فعالیت کرده‌اند.

به گفته مدیرکل بهزیستی فارس، این داوطلبان و همیاران در شرایط حساس و خاص کنونی نیز دست از فعالیت برنداشته و با در نظر گرفتن شرایط بحرانی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیماری کووید۱۹ و مقابله با این بیماری نیز به صورت کاملا خودجوش و بدون هیچگونه چشمداشت مالی با استفاده از نیروهای متخصص روانشناسی و مشاوره‌ای و همچنین بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی، با انجام ‌نیازسنجی‌های لازم و آگاهی از ضروریات مورد نیاز مردم در این برهه حساس، اقدام به ارائه خدماتی کرده اند.

او گفت: تولید و توزیع بیش از ۶۰۰۰۰ ماسک و دستکش، تهیه و توزیع بیش از ۲۵۰۰ بسته اقلام ضروری و حمایتی شامل مواد ضدعفونی کننده، شوینده و غذایی از اقدامات انجام شده بود.

کشفی نژاد ادامه داد: گروههای هدف بهره منداز این خدمات افراد ساکن در محلات کم برخوردار، حاشیه شهر و در معرض آسیب که تاکنون از حمایت نهادهای دولتی و غیردولتی محروم مانده‌اند، هستند.

او یادآور شد: با اتکاء بر ظرفیت و پتانسیلهای خود محلات بیش از ۱۱۵ همیار در این استان اقدام به ضدعفونی محله های حاشیه‌ای، تهیه و توزیع محتواهای آموزشی و آگاهسازی از قبیل پوسترهای علمی، بهداشتی و روانشناختی، برنامه‌های متنوع آموزشی در فضای مجازی، ارائه خدمات مشاوره‌ای مجازی و تولید ۲۷ کلیپ با موضوعات مرتبط کردند.

او همچنین به انجام کارهای پژوهشی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی آنلاین برای کاهش اضطراب و ارتقای سلامت روان را از دیگر فعالیت های شاخص این همیاران اشاره کرد.

کشفی‌نژاد گفت: همیاران شرکت کننده در این طرح، با هدف پر کردن اوقات فراغت خانواده‌ها و فرزندان و ایجاد حس رقابت و نشاط در جامعه اقدام به برگزاری مسابقات کتابخوانی، نقاشی، عکاسی، آشپزی، مهارتهای ورزشی همچنین برنامهایی با موضوع تشکر از کادر درمانی کردند.

کد خبر 16486

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد