دیدار مدیرکل دیوان محاسبات با مدیر کل بهزیستی استان سمنان

اقدامات پیشگیرانه سازمان بهزیستی کشور از ابتدای بهمن ماه و قبل از شیوع ویروس کرونا آغاز شده است و بهزیستی استان سمنان در این راستا تا کنون بیش از ۳۸ دستورالعمل و ۵۰ اقدام شاخص انجام داده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان ، مدیرکل دیوان محاسبات استان با مدیرکل بهزیستی استان سمنان  دیدار داشت .

در  این دیدار نادعلی رئیس هیات حسابرسی دیوان محاسبات ، حسین نوحی معاون پشتیبانی ، جواد قربانی ذیحساب ، ابوالفضل تشرفی رئیس اداره مالی و الهام حسن آبادی مشاور مدیرکل و مسئول بودجه اداره کل بهزیستی استان سمنان حضور داشتند .

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان در ابتدا ضمن خیرمقدم و تشکر از همراهی دیوان محاسبات استان در تحقق اهداف عالیه سازمان و ارائه خدمات به جامعه هدف گزارشی از وظایف ، فعالیت های و اقدامات اداره کل بهزیستی استان ارائه دادند.

ایزدپور بیان داشت : با توجه به شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند ماه در کشور، سازمان بهزیستی کشور برحسب رسالت و وظیفه ذاتی خود با تمام توان در این عرصه وارد شده است و اقدامات پیشگیرانه و تخصصی سازمان بهزیستی کشور از ابتدای بهمن ماه و قبل از شیوع ویروس کرونا آغاز شده و تا کنون بیش از ۳۸ دستورالعمل و ۵۰ اقدام شاخص در این زمینه در حال انجام  شده است .

 وی افزود: یکی از نتایج اقدامات خوب و سازنده در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا  در اداره کل بهزیستی استان سمنان این است که الحمد لله تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر شیوع ویروس در مراکز تحت نظارت بهزیستی استان سمنان اعلام نشده است.

مدیر کل در ادامه برخی از اقدامات شاخص اداره کل بهزیستی استان را در روزهای کرونایی چنین بیان داشت:

برگزاری ۱۰ جلسه کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار ، صدور بخشنامه های مراقبت از کارکنان و افرادتحت پوشش بهزیستی از ۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ ، تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده برای کارکنان(تخصیص مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال) و مددجویان مستقر در مراکز از نخستین روزهای اعلام شروع کرونا در کشور ، پرداخت مساعدت مالی ۱۲ میلیون ریالی به شیرخوارگاه‌ها ، پرداخت سرانه ۹۰۰ هزار ریالی بمنظور تهیه مواد بهداشتی به مراکز شبانه روزی توانبخشی ، پرداخت کمک هزینه ۵۷ میلیون ریالی به کمپ‌های درمان اعتیاد ، پرداخت مبلغ ۴۵۰ میلیون ریالی به مراکز کاهش آسیب اعتیاد ، پرداخت سرانه ۳۰۰ هزار ریال به مراکز نگهداری فرزندان بمنظور تهیه اقلام بهداشتی و ضد عفونی است که از خدمات پشتیبانی و حمایتی این اداره کل می باشد .

وی سپس افزود خدمات تخصصی بهزیستی در همه ی عرصه  ها و نیازمندیهای جامعه در شرایط بحرانی مشهود است و بهزیستی با  تمدید مهلت مجوز مراکز و موسسات تحت پوشش تا تیرماه ۹۹ و راه اندازی  سامانه تلفنی ۱۴۸۰ جهت ارائه مشاوره روانشناسی واسترس ناشی از شیوع ویروس کرونا ، جبران ضرر اقتصادی «مهدهای کودک» درپی تعطیلات اخیر با مشارکت بسیار خوب در پویش همدلی خدمات دیگری را نیز ارائه داده است.

مدیر کل گفت: توزیع اقلام بهداشتی بین کودکان کار و خیابانی در جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا  و در بین  افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب‌ها ، تعطیلی مراکز مشاوره روانشناختی ، عدم پذیرش مددجو جدید در مراکز ، تب سنجی روزانه مددجویان و فرزندان تحت حمایت  از دیگر فعالیتهای تخصصی این اداره کل است و بهزیستی استان سمنان تا پایان قطع زنجیره کرونا در همه مراحل  در حد توان تلاش می کند.

میرشکاری مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان در ابتدا ضمن قدردانی از زحمات و خدمات ارزشمند بهزیستی استان سمنان در کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه و عالی الخصوص در مراکز شبانه روزی تحت نظارت ابراز داشت : خدمات ارائه شده بهزیستی به محرومین و معلولین معامله با خداوند است و پاداش جایگاه آن در نزد خداوند از ارزش و اهمیت والایی برخوردار است.

مدیر کل دیوان محاسبات استان سمنان: ضمن تقدیر و تشکر از اداره کل بهزیستی استان سمنان در تعامل و همکاری با دیوان محاسبات استان ، آمادگی دیوان محاسبات را در تعامل بیش از پیش با بهزیستی و ارائه خدمات بهینه به جامعه هدف اعلام داشت و اظهار داشت:  جامعه هدف بهزیستی مانند دیگر اعضای جامعه از کرامت انسانی برخوردارند و  دیوان محاسبات در حد توان با بهزیستی در جهت ارائه خدمت به جامعه هدف خود همکار ی می کند.

 

کد خبر 16419

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد