البرز | همایش عفاف و حجاب و جشن تکلیف فرزندان پرسنل بهزیستی استان البرز برگزار شد

یکی از ضروریات دین مبین اسلام هست و رعایت عفاف و حجاب جنس مذکر و مونث نمیشناسد هم شامل اقایان و هم برای خانوم ها باید باشد و یکی از مهم ترین مسائلی که میتواند عفاف و حجاب را به دنبال داشته باشد بحث استحکام خانواده هست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : روز یکشنبه و به مناسبت هفته بهزیستی و دهه کرامت به همت دفتر امور فرهنگی استان البرز همایش عفاف و حجاب و جشن تکلیف فرزندان پرسنل بهزیستی استان البرز در محل سالن اجتماعات بهزیستی شهرستان کرج با حضور خانم دکتر اسماعیلی فر مدیرکل امور بانوان استانداری البرز برگزار شد.

در این مراسم دکتر « اسدالله حیدری » مدیرکل بهزیستی استان البرز طی سخنانی اظهار داشت:  امروز جشن تکلیف فرزندان است یعنی مکلف شدن در بعضی امور بر این عزیزان واجب می شود و این یک واقعه مهم در زندگی فرد است که   آغاز مسئولیت پذیری است خصوصا که این مسئولیت پذیری در حوزه مسایل دینی و مذهبی است حتما باید با جشن آغاز شود.

در این دوران انسان می آموزد که در مورد رفتار فردی خود در قبال جامعه مسئول هست و از این به بعد باید توجه بیشتری به رفتار و کردار خود  داشته باشد و برخی اعمال رو نباید انجام بدهد و برخی کارها را باید با اشتیاق تمام انجام دهد.

همه ی کسانی که نگرانی تعلیم و تربیت نسل های آینده را دارند باید تلاش کنند که ارزش ها و هنجارها را در وجود افراد درونی و نهادینه کنند تا جایی که حتی اگر عوامل تهدید کننده در کار نبود فرد خود را مقید به انجام آن کار بداند.

حیدری تصریح کرد :بعنوان مثال اگر یک فرد معتقد به حجاب هست و در یک کشور خارجی قرار گرفت بازهم حجاب را رعایت کند ، اگر اعتقاد به قوانین و نظم اجتماعی دارد اگر ساعت ۴ صبح پشت چراغ قرمز قرار گرفت و پلیس هم حضور نداشت از چراغ قرمز به احترام رعایت نظم اجتماعی عبور نکند.

حیدری ادامه داد : متاسفانه در جامعه ما نظام تربیت رسمی و غیررسمی از شیوه تهدید افراد و یا ارائه پاداش برای اینکه فرد رفتار ظاهری خود را کنترل کند استفاده میکند این یه نکته ی اساسی است که به نظر من همه ی خانواده ها باید به آن توجه داشته باشند.


مدیرکل بهزیستی در مورد بحث عفاف و حجاب نیز گفت : یکی از ضروریات دین مبین اسلام هست و رعایت عفاف و حجاب جنس مذکر و مونث نمیشناسد هم شامل اقایان و هم برای خانوم ها باید باشد و یکی از مهم ترین مسائلی که میتواند عفاف و حجاب را به دنبال داشته باشد بحث استحکام خانواده هست.

وی افزود : در البرز تقریبا هفت تا ده درصد کودکانی که در مراکز بهزیستی نگهداری میشوند تحت عنوان بد سرپرست یا بی سرپرست فرزندان طلاق هستند البته باز هم باید به این نکته توجه داشت که طلاق یک امر منفور هست ولی یک راهکار میباشد که دین اسلام بعنوان اخرین راهکار آن را پذیرفته اما باید تلاش شود با وام گرفتن از رعایت عفاف و حجاب به تحکیم بنیان خانواده کمک شود که به نظر من اساسی ترین رکن شکل گیری شخصیت انسان در خانواده و به وسیله پدر و مادر میباشد.

پس حداقل یکی از عوامل استحکام بخش نظام و نهاد مقدس خانواده مبحث عفاف و حجاب هست که میتواند در تعلیم و تربیت فرزندان تأثیر بگذارد و ما هرچه به این امر دینی و مذهبی توجه داشته باشیم خانواده از استحکام بیشتر و از آرامش روحی و روانی بیشتری برخوردار است بنابراین هر چه این بحث در جامعه جدی تر باشد بر استحکام خانواده افزوده ایم که خود سلامت اجتماعی جامعه را در بر دارد و طبیعتا بهزیستی بعنوان یک نهاد متولی امر سلامت اجتماعی باید به این مسئله توجه بیشتری داشته باشد و مسایل فرهنگی جدی را در دستور کار قرار دهد.

کد خبر 1641

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد