موردی از ابتلا به کرونا در مراکز تحت پوشش بهزیستی زنجان گزارش نشده است

ایرنا - زنجان | مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در زمان حاضر از یک‌هزارو ۱۰۰ نفر تحت پوشش مراکز این اداره کل اعم از سالمندان، بیماران روانی مزمن و معتادان مستقر در کمپ‌ها مورد مشکوکی از ابتلا به کرونا گزارش نشده است .

محمد محمدی قیداری شامگاه یکشنبه در نشست با خبرنگاران استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده این اداره در موضوع کرونا افزود: با آغاز شیوع ویروس کرونا اقداماتی از سوی این اداره کل برای گروه‌های هدف انجام شد که تاکنون مورد و مشکلی به وجود نیامده است.

وی اضافه کرد: با آغاز شیوع کرونا تهیه و توزیع وسایل بهداشتی و ضدعفونی کننده برای مراکز غیردولتی در حدود ۲ میلیارد ریال انجام و علاوه بر آن مباحث آموزشی در بین کارمندان و گروه‌های هدف در مراکز شبانه روزی نیز مورد توجه قرار گرفت.

این مسؤول ادامه داد: بر این مبنا طی ۳۶ دستورالعمل ابلاغی موضوع  قرنطینه کردن مراکز تحت پوشش لحاظ شد که در این راستا از پذیرش افراد جدید خودداری، مرخصی ها نیز لغو شد و برای خدمات رسانی بهتر نیز نقاهتگاهی در قالب یک اتاق برای افراد مشکوک در نظر گرفته شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: برای تعداد ۶۷۹ نفر از افراد تحت پوشش مراکز توانبخشی به ازای هر نفر ۵۳۰ هزار تومان به حساب مراکز جهت تهیه اقلام بهداشتی و سایر ملزومات کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا و برای مراکز معتادین نیز به تعداد ۳۰۰ نفر و برای هر کمپ پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان واریز شد.

وی  اظهار داشت: در بحث اعتیاد نیز توزیع ۲۵۰ پک بهداشتی، پک های حمایتی و آموزشی توسط حوزه پیشگیری و با مراجعه کارشناسان به پاتوق‌های معتادین کارتن خواب هم انجام گرفته که این روند  همچنان ادامه دارد و در خصوص مراجعین روزمره به این اداره کل نیز میزهای خدمت فعال‌تر شده و اختیارات لازم هم به لحاظ مالی و اعتباری برای رفع مشکلات داده شده است.

محمدی افزود: این اداره در ایام کرونایی علاوه بر سایر کمک‌های انجام شده، مبلغ ۲۵۰ هزار تومان به حساب معلولان شدید و ضایعات نخاعی هم واریز شد تا بتوانند اقلام بهداشتی مورد نیاز را تهیه کنند و برای ۱۷۸ کودک کار در سطح شهر زنجان نیز پک های بهداشتی حمایتی و آموزشی لازم توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی انجام گرفته است.

این مسؤول ادامه داد: خط تلفن ۱۴۸۰ مشاوره بهزیستی نیز در این ایام بسیار فعال است بطوری که پیش از این از ساعت ۸ صبح تا  ۱۸ عصر خدمات دهی می کرد که با افزایش ظرفیت و ساعات کاری تا ۱۲ شب هم استانی ها می توانند در صورت استرس ناشی از این بیماری و سایر مسائل خانوادگی به صورت رایگان از خدمات لازم بهره مند شوند.

به گفته محمدی از زمان شیوع کرونا تا کنون در استان یک‌هزارو ۵۰۰ تماس با این سامانه ثبت شده که  ۲۰۰ مورد از این تماس ها مربوط به ویروس کرونا بوده است.  

وی خاطرنشان کرد: با همکاری گروه‌های همیار زنان بهزیستی حدود ۲۰ هزار قلم بهداشتی پیشگیری کرونا از قبیل  ماسک و گان تولید شده که با اولویت دانشگاه علوم پزشکی در بین نیازمندان و مددجوان تحت پوشش توزیع شد.  

کد خبر 16350

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد