خدمات رایگان مشاوره‌ای بهزیستی در دوران کرونا در دسترس شهروندان است

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی فارس :از آغار بحران کرونا در استان فارس  مشاوران به صورت تخصصی و حرفه‌ای و با نظارت علمی و اخلاقی در حال خدمت‌رسانی به هم استانی‌ها هستند.

معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی فارس اعلام کرد:همزمان با انتشار ویروس کرونا این سازمان تمهیداتی را به‌منظور توسعه خدمات روان‌شناختی و مشاوره‌ای از طریق  مرکز مشاوره تلفنی صدای مشاور با شماره ۱۴۸۰ به‌صورت تخصصی و رایگان در اختیار شهروندان قرار داده است.

محمدرضا هوشیار  با اعلام این خبر عنوان کرد: این خط مشاوره در حال حاضر با در اختیار داشتن کادر تخصصی مشاوران و روانشناسان واجد صلاحیت فعالیت خود را از هشت صبح لغایت ١٢ شب ارائه می دهد.
وی افزود: از آغار بحران کرونا در استان فارس به مشاوران این مرکز  آموزش تخصصی  لازم در زمینه اجرای دستورالعمل مربوط به  زمان بحران ارائه شد و  مشاوران به صورت تخصصی و حرفه‌ای و با نظارت علمی و اخلاقی در حال خدمت‌رسانی به هم استانی‌ها هستند.
معاون توسعه پیشگیری بهزیستی فارس با بیان اینکه این مشاوره‌ها توسط پرسنل تخصصی با تحصیلات ارشد و دکترای روانشناسی و مشاوره ارائه می‌شود، ابراز داشت: پاسخگویی در حیطه‌های کودک و نوجوان، خانواده، ازدواج، بالینی، توانبخشی و درمان اعتیاد ارائه می‌شود.
به گفته هوشیار  از ابتدای شیوع کرونا تغییراتی در میزان و نوع تماس‌ها ایجاد شده که عمدتا به مشکلات بحران فعلی شامل نگرانی از ابتلا و خودبیمارانگاری و علائمی از جمله اضطراب، ترس‌های بیمارگونه، وسواس و نگرانی بود اما با گذشت زمان تماس ها بیانگرمشکلات بین فردی و سبک‌های ارتباطی خانواده، مشکلات اقتصادی و نوع برخورد و سبک تربیت فرزندان است.
وی ابراز داشت: همچنین بهزیستی کشور سامانه ای را به آدرس corona.behzisti.ir به‌منظور خودارزیابی وضعیت روانشناختی  و غربالگری سیستمی افراد در زمینه  افسردگی و اضطراب ایجاد کره است که هم‌استانی‌ها می‌توانند از این طریق به میزان اضطراب خود پی ببرند و درصورت نیاز برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را برای دریافت خدمات روانشناختی به عمل آورند.
علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.
بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 16330

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد