توزیع بسته مواد غذایی بین زنان سرپرست خانوار بروجرد

بروجرد - ایرنا - بسته‌های مواد غذایی و حمایتی بین زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی شهرستان بروجرد توزیع شد.

مهین گودرزی مسئول امور اجتماعی بهزیستی شهرستان بروجرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا  و برخی مشکلات اقتصادی با هدف رفع برخی مشکلات معیشتی زنان سرپرست خانوار تعداد حدود ۵۰ بسته حمایتی که توسط یکی از خیران تهیه شده بود بین زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی توزیع شد.

وی افزود: این بسته های حمایتی شامل ، برنج ، ماکارونی، روغن، سویا، رب گوجه و مرغ است که در شرایط فعلی و با توجه به اثراتی که شیوع کرونا بر کسب و کارهای خرد زنان سرپرست خانوار داشته است می تواند کمک کننده باشد.

گودرزی بیان کرد: حمایت از زنان سرپرست خانوار به وسیله تامین مستمری نمی تواند روش موثر و کارآمدی باشد بلکه باید تلاش شود با کمک تسهیلاتی که داده می شود زنان سرپرست خانوار به سمت اشتغال و توانمند سازی هدایت شوند.

مسوول امور اجتماعی بهزیستی بروجرد اضافه کرد: بسیاری از زنان سرپرست خانوار در رده های سنی جوان قرار دارند و برخی دارای فرزند هم هستند و آنچه که بعنوان مستمری به آنها داده می شود نمی تواند تامین کننده نیاز زندگی آنها باشد.

وی گفت: در راستای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار ، بهزیستی وام های خوداشتغالی در بخش هایی همچون مشاغل خانگی اعطاء می کند که باید مدرک فنی حرفه ای از سوی زنان سرپرست خانوار ارائه شود.

گودرزی گفت: یکی از مشکلات زنان در این بخش، تامین ضامن های مورد نیاز برای دریافت وام های اشتغال زایی است که کمک های بلاعوض می تواند راهکار موثری تری برای حمایت از زنان سرپرست خانوار باشد.

مسئول امور اجتماعی بهزیستی بروجرد یادآور شد: حمایت از زنان سرپرست خانوار و تلاش برای توانمند سازی آنها یک ضرورت است که بخصوص در شرایط بحرانی همچون شیوع کرونا ضرورت توجه به اقشار آسیب پذیری همچون زنان سرپرست خانوار بیشتر می شود.

کد خبر 16327

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد