رژیم صهیونیستی معلولان، کهنسالان و بیماران قلبی را از دستگاه‌ تنفسی محروم می‌کند

یک شبکه خصوصی اسرائیلی از سندی در وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی پرده برداشت که توصیه کرده افراد معلول و ضعیف و افراد از کار افتاده آخرین کسانی باشند که در صورت شیوع گسترده کرونا، از دستگاه‌های تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل گزارش داد، این سند فاش می‌کند که وزارت بهداشت دستور داده است کسانی که معلولیت کامل دارند و نمی‌توانند به اوضاع خود رسیدگی کنند و کسانی که دچار نقص در مغز، قلب، کلیه، ریه، کبد یا اعصاب هستند، آخرین کسانی باشند که باید دستگاه‌های تنفسی به دست آنها برسد. همچنین کسانی که دچار ضربه روحی یا سوختگی‌های شدید یا بیماری‌های صعب العلاج یا کهولت سن  هستند یا در حال احتضارند و کسانی که فرصت بهبودی آنها از کرونا از ۲۰ درصد هم کمتر است در اولویت استفاده از این دستگاه‌ها قرار ندارند.
در مقابل، اولویت با بیمارانی است که بخش‌های حیاتی بدن آنها قبل از ابتلا به کرونا به صورت کامل کار می‌کرده است یا اینکه معلولیت جزئی دارند. اولویت استفاده از دستگاه‌های تنفس مصنوعی همچنین با کسانی خواهد بود که از یک بیماری ناچیز تا قبل از ابتلا به کرونا یا خلل در یک بخش از بدن خود رنج می‌بردند یا کسانی که فرصت نجات آنها بیشتر از ۸۰ درصد است.
 در همین حال، کمیساریای دولتی "برابری حقوق افراد معلول" اسرائیل اعلام کرد که این سند تبعیض شدیدی را علیه افراد معلول إعمال کرده و این سند اسرائیل را در مورد مساوات در حقوق افراد معلول، به سال‌ها عقب برمی‌گرداند.
این کمیساریا اعلام کرد، این سند در بردارنده تبعیضی است که با قانون برابری اشخاص معلول (۱۹۹۸) و کنوانسیون سازمان ملل در مورد حقوق افراد معلول (۲۰۰۶) مغایرت دارد.
همزمان، انجمن‌های رسیدگی به افراد معلول در بیانیه‌ای مشترک خواهان تغییر فوری این تصمیم وزارت بهداشت شده و آن را یک طرز تفکر جانبدارانه برای از بین بردن و کشتار مردم ضعیف با پوشش کرونا توصیف کردند.
این انجمن‌ها اعلام کردند، دولت هر شهروندی را که نمی‌تواند پولی را به خزانه دولت بیاورد رها کرده است.
تعداد مبتلایان به کرونا در اسرائیل به ۱۳ هزار و ۳۶۲ تن رسیده است. ۱۷۱ تن نیز بر اثر کرونا فوت کرده‌اند که آخرین آنها یک زن ۲۹ ساله بود که از بیماری سرطان رنج می‌برد.

کد خبر 16308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد