در رسانه| رهایی کمپ های ترک اعتیاد اجباری از بند بی پولی

شورای شهر مشهد برای سال 99 به منظور جمع آوری معتادان متجاهر در کمپ های ماده 16 سه میلیارد تومان مصوب کرده است

بالاخره طلب بهزیستی به کمپ های ترک اعتیاد اجباری به طور کامل تسویه شد تا یکی از مهم ترین موانع این کمپ ها برای رفع مشکلات ریز و درشت خود، از سرراه برداشته شود. به گزارش «خراسان رضوی»، دوم مهر ماه سال گذشته بود که برای رصد شرایط کمپ‌های ترک اعتیاد اجباری به یکی از این کمپ ها، واقع در حاشیه شهر مشهد رفتیم؛ در آن زمان  مشکلات مالی و طلب پرداخت نشده این کمپ و 10 کمپ اجباری دیگر در مشهد از بهزیستی به حدود 9 و نیم میلیارد تومان می رسید و این مشکلات مالی کار را به جایی رسانده بود که مدیران این کمپ‌ها در گفت‌وگو با خراسان‌رضوی، اعلام کردند که دیگر توان ادامه فعالیت ندارند و در صورت پرداخت نشدن طلب‌ها، مجبور به قطع خدمات و نپذیرفتن مددجویان جدید برای درمان و ترک اعتیاد هستند. این موضوع باعث شد روزنامه خراسان‌رضوی، پیگیری‌های جدی و مداومی در این زمینه انجام دهد که حال ماحصل این پیگیری ها به تسویه کامل بدهی کمپ های ترک اعتیاد اجباری استان انجامید. حمیدرضا پوریوسف مدیرکل بهزیستی استان نیز سال گذشته در این‌باره از نقش موثر روزنامه خراسان رضوی در پیگیری ها برای تزریق پول به کمپ های ترک اعتیاد اجباری برای پرداخت طلب ها آن ها گفت و اعلام کرد پرداخت کامل بدهی ها به کمپ ها پیگیری می شود.
تسویه بدهی ها تا 31 فروردین 99
حال روز گذشته نیز برای بررسی وضعیت کمپ های ترک اعتیاد اجباری مشهد و رسیدگی به میزان طلب باقی مانده این کمپ ها از بهزیستی، دوباره با این سوال که «تکلیف پرداخت مطالبات کمپ های ترک اعتیاد اجباری مشهد به کجارسید؟» به سراغ حمیدرضا پوریوسف مدیرکل بهزیستی استان رفتیم که وی در پاسخ به آن به «خراسان رضوی» گفت: خوشبختانه با اعتباراتی که شهرداری مشهد، ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و بهزیستی کشور در سال گذشته در اختیار ما گذاشت، علاوه بر پرداخت بدهی های بهزیستی  به کمپ های ماده 16 که متعلق به سال های 96 تا 98 بود، از همین محل بدهی های مان را تا 31 فروردین ماه امسال به این کمپ ها که شامل  یازده مرکز می شود، پرداخت کرده ایم. وی تصریح کرد: بنا به تشخیص ستاد ملی کرونا و کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر در اسفند ماه طرح جمع آوری معتادان متجاهر را اجرا نکردیم و همین موضوع باعث شد ظرفیت کمپ ها پایین بیاید و با همان بودجه و کمک هایی که از شهرداری، ستاد مبازره با مواد مخدر و سازمان بهزیستی گرفته بودیم که مبلغ آن 11 میلیارد بود، تمامی بدهی ها را تا پایان سال 98 تسویه کردیم.
تصویب 3 میلیارد تومان توسط شورای شهر و شهرداری مشهد
مدیرکل بهزیستی استان افزود: طبق اخباری که به ما رسیده است، از اواخر سال 1398 شورای شهر برای سال 99 به منظور جمع آوری معتادان متجاهر در کمپ های ماده 16 سه میلیارد تومان مصوب کرده است که به محض این که این مبلغ به دست ما برسد، این مبالغ را برای جمع آوری معتادان متجاهر هزینه می کنیم. بعد از ارائه عملکردها و برآورد میزان هزینه کردها،
نامه نگاری هایمان را با شهرداری برای دریافت مبلغ سه میلیاردی که برای کمپ های ماده 16 درنظر گرفته شده است، شروع می کنیم و
 هم اکنون نمی توان برآورد مبلغ دقیقی برای هزینه ها داشت.
پوریوسف گفت: در مجموع شهرداری مشهد در سال 98 و 99 مبلغ 6 میلیارد تومان برای جمع آوری معتادان متجاهر مشهد اختصاص داده است که این مبلغ باعث تسهیل و تسریع در جمع آوری این معتادان می شود و در آینده شاهد کاسته شدن نگرانی شهروندان و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود. البته در این مسیر ستاد مبارزه با مواد مخدر ، بهزیستی کشور و دیگر نهادها نیز نقش به سزایی داشته اند.
کمک 3 میلیاردی مجدد شهرداری برای سال 99
همچنین محمد حسن مصحفی معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز در این زمینه گفت: امسال به مانند سال قبل قرار بر پرداخت کمک 3 میلیاردی به بهزیستی استان برای جمع آوری معتادان متجاهر است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری، وی با تاکید بر این که شهرداری مشهد اختیار و وظیفه قانونی برای جمع‌آوری این افراد ندارد، اظهار کرد: با وجود این، شهرداری با حمایت و همراهی شورای شهر، در سال گذشته 30 میلیارد ریال به سازمان بهزیستی کمک کرد و در سال 99 نیز همین میزان کمک مالی در اختیار بهزیستی قرار خواهد گرفت که مجموع این مبلغ به 60 میلیارد ریال می رسد.
جمع آوری معتادان متجاهر آغاز خواهد شد
وی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات رسیده جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح معابر شهری، توسط دستگاه‌های مسئول، در چند روز آینده آغاز خواهد شد. مصحفی افزود: پس از شیوع ویروس کرونا براساس دستورالعمل‌های بهداشتی، سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر، به عنوان دستگاه‌های مسئول و دارای صلاحیت در جمع‌آوری، این روند را به حال تعلیق درآوردند. به تازگی دستورالعمل جدیدی که روش امن و بهداشتی جمع‌آوری معتادان را مشخص می‌کند، به این دو دستگاه ابلاغ شده است و کار جمع‌آوری توسط این دو دستگاه از سر گرفته خواهد شد.
 

کد خبر 16305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد