ری | 17 هزار مددجوی معلول بهزیستی شهرستان ری دارای کارت هویت هستند

مدیر بهزیستی شهرستان ری گفت: ۱۷ هزار مددجوی معلول تحت پوشش بهزیستی این شهرستان بوده و از خدمات و امکانات موجود بهره مند می شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ری، علی نعمتی  اظهار داشت:با تلاش بهزیستی ری طی سال ۹۸با صدور ۲ هزار و ۸۰۰ کارت معلولین تحت پوشش صدور کارت به روز شد و هم اکنون تمام ۱۷۰۰۰نفر از مددجویان تحت حمایت  بهزیستی ری دارای کارت هویت هستند
وی افزود: کارت شناسایی معلولیت مددجو بر اساس تشکیل پرونده صادر و تایید و تعیین میزان معلولیت بر مبنای سیستم الکترونیکی اطلاعات ثبت می شود.
مدیر بهزیستی شهرستان ری در خصوص پشت نوبتی های معلولین گفت: در زمینه صدور کارت معلولین هیچ پشت نوبتی وجود نداشته و به محض درخواست، اقدامات کارشناسی انجام شده و کارها به روز است.
وی ادامه داد: نقص مدارک، عدم ارائه مدارک کامل و عدم مراجعه به هنگام موجب می شود تا کارت شناسایی معلولیت صادر نشود و فرد فاقد این کارت باشد.
نعمتی با بیان اینکه برای افراد به محض ارائه مدارک کامل، کمیسیون تشکیل شده و کارها انجام می شود، عنوان کرد: کارت شناسایی معلولیت یک کارت شناسایی معتبر و بین المللی برای افراد معلول به شمار می رود و مورد تایید در تمامی کشورهای جهان است که معلولیت فرد را محرز می کند.
وی به هزینه صدور کارت شناسایی معلولیت اشاره و خاطر نشان کرد: هزینه صدور کارت شناسایی معلولین بر عهده بهزیستی بوده و برای صدور کارت هر فرد از سوی بهزیستی مبلغ ۱۵ هزار تومان هزینه می شود.
مدیر بهزیستی شهرستان ری تاکید کرد: باتوجه به اینکه صدور کارت شناسایی معلولیت برای مددجویان بهزیستی رایگان بوده و هزینه ای از آنها دریافت نمی شود و هر کس از این افراد هزینه ای دریافت کند تخلف محسوب شده و با او برخورد می شود اما تاکنون هیچ گونه تخلفی در این زمینه ثبت و اعلام نشده است.
وی در خصوص اقدامات پیشگیرانه بهزیستی ری در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا برای افراد معلول گفت: آموزش های لازم در زمینه پیشگیری و مقابله با شیوع و ابتلا به ویروس کرونا برای خانواده های دارای افراد معلول ارائه شده و بروشورهای آموزشی نیز به این خانواده ها داده شده است.
نعمتی یادآور شد: تمامی کارهای مورد نیاز و اقدامات لازم برای معلولین و مددجویان بهزیستی شهرستان ری به صورت آنلاین انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری افراد نیست.
وی گفت: با توجه به قانون سهم سه درصدی استخدام افراد معلول تمامی دستگاه ها موظف هستند تا در به کارگیری این افراد اقدام کنند.
مدیر بهزیستی شهرستان ری افزود: بهزیستی ری آمادگی دارد تا به محض اعلام نیاز نیروی انسانی از سوی ادارات، شهرک های صنعتی و کارخانه های این شهرستان، افراد معلول را به آنها برای جذب و استخدام معرفی کند.
وی گفت: جدا از صدور کارت های معلولین تحت پوشش بهزیستی ری حدود ۱۴ هزار کارت شناسایی معلولیت با همکاری حراست  بهزیستی شهرستان ری برای معلولان تحت حمایت بهزیستی شهرستان های جنوب استان تهران صادر شده است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) در حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و در جنوب تهران واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

کد خبر 16300

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد