چتر 1480 حامی خانواده ها در روزهای کرونایی

سامیه جهانشاهی گفت : از ابتدای فعالیت سامانه مشاوره 1480 با هدف کاهش اضطراب کرونا ، تاکنون 1025 تماس تلفنی برقرار گردیده است که نسبت به زمان مشابه سال قبل 46 درصد افزایش وجود داشته است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ معاون امور پیشگیری بهزیستی هرمزگان ضمن تشریح فعالیت های سامانه مشاوره 1480 در خصوص کاهش اضطراب کرونا اظهار داشت : در پی گسترش و شیوع ویروس کرونا و همه گیری جهانی این ویروس ،خط تلفن 1480 بهزیستی از همان روزهای آغازین اپیدمی بیماری کووید 19 با استفاده از مشاورین متخصص ،زبده و مجرب به منظور کاهش استرس و اضطراب در میان خانواده ها به صورت روزانه از ساعت 8 صبح تا 10 شب آماده پاسخگویی به سوالات همشهریان و هم استانی های عزیز بوده.
وی گفت : از ابتدای فعالیت سامانه مشاوره 1480 با هدف کاهش اضطراب کرونا ، تاکنون 1025 تماس تلفنی برقرار گردیده است که از این تعداد 245 تماس با موضوع ویروس کرونا بوده است بعبارتی 24 درصد کل تماسهای موفق در دوماه اخیر مربوط به مسایل با محور موضوع کرونا بوده است.
جهانشاهی اذعان داشت:با بررسی جنسیت تماس گیرندگان در مدت اخیر مشخص گردید 75 درصد تماس گیرندگان در این مدت خانم ها بوده اند.
در خصوص کرونا موارد مطرح شده دغدغه بانوان در خصوص عدم رعایت مسائل بهداشتی در محیط خانه از سوی همسر و فرزندان و وسواس بیش از حد خانم ها با توجه به همه گیری این ویروس عنوان گردید .
سامیه جهانشاهی تصریح کرد:تماس های حول محور کرونا که مربوط به مسائل و موضوعات بهداشتی بودند،  با  راهنمایی  مشاورین مستقر در خط 1480 به سامانه بهداشتی 4030 ارجاع گردید .
معاون امور پیشگیری بهزیستی هرمزگان ، در راستای کاهش استرسهای ناشی از شرایط حاکم بر جهان بخاطر کرونا، ارائه خدمات مشاوره روانشناختی با موضوع تکنیک  مهارت کنترل استرس ، تکنیک مدیریت هیجانات ، نحوه کنار آمدن با اضطراب ، پذیرش شرایط جدید از سوی خانواده ها در زمینه ویروس کووید 19 و مهارت آرام سازی را از جمله مهارتهایی دانست که توسط مشاورین و روانشناسان خط تلفن 1480 به تماس گیرنده گان ارائه می شود.
علاوه بر موضوع ویروس کووید 19 سایر موضوعات عنوان گردیده در تماسهای 1480  مشاوره پیش از ازدواج، اختلافات خانوادگی و تربیت فرزند و... بوده اند.

کد خبر 16227

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد