۲۴۰۰ نفر در خراسان جنوبی مشاوره ژنتیکی دریافت کردند

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با ۲ هزار و ۴۲۵ نفر مشاوره ژنتیکی دریافت کردند، گفت: در این زمینه اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۹۴۱ میلیون ریال هزینه شد و از تولد ۹ نوزاد معلول جلوگیری کردیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی مدیرکل بهزیستی استان گفت: طی سال گذشته 2 هزار و 425 نفر برای مشاوره ژنتیک به مراکز مشاوره ژنتیک بهزیستی مراجعه کردند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: جهت انجام مشاوره و آزمایشات ژنتیک توسط مراکز مشاوره بهزیستی در استان اعتباری بالغ بر 10 میلیارد و 941 میلیون ریال طی سال گذشته هزینه شد. 

وی با اشاره به بحث غربالگری اختلالات ژنتیک گفت: این موضوع برای افراد 15 تا 25 سال در استان انجام می شود و در این راستا سال گذشته اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 60 میلیون ریال در استان هزینه کردیم. 

عرب نژاد به تعداد پرسشنامه تکمیلی جهت غربالگری اختلالات ژنتیک دانش آموزان اشاره کرد و افزود: تعداد این پرسشنامه ها در مقطع متوسطه پایه 10 و 11 حدود یک هزار و 747 بوده که توسط دانش آموزان 10 شهرستان پاسخ داده شده است. 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در پایان با بیان اینکه در سال گذشته با مشاوره ها و غربالگری های ژنتیک از تولد 9 نوزاد معلول جلوگیری شد، ادامه داد: در این زمینه اقدام به گرفتن مجوز از مراجع ذی‌صلاح در خصوص سقط درمانی کردیم.

کد خبر 16223

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد