تعطیلی مراکز روزانه به منزله تعطیلی فعالیت های توانبخشی نمی‌باشد

بیستمین جلسه ستاد پیشگیری از بیماریهای واگیردار (کرونا) بهزیستی مازندران و هشتمین جلسه این ستاد درسال جاری بصورت ویدئو کنفرانس با محوریت ارائه گزارش عملکرد شهرستانها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، دکتر فرزاد گوهردهی ضمن قدردانی از فعالیت های کلیه همکاران در سراسر استان گفت : بخش عمده ای از مسئولیت های دوران شیوع کرونا  بر عهده همکاران اورژانس اجتماعی است که با بکارگیری ۸۲ تن از کارشناسان این حوزه در شهرستان‌ها خدمات‌دهی می‌کنند.
وی افزود : مرکز تلفنی ۱۴۸۰ صدای مشاور نیز با بهره‌گیری از توان ۳۲ روانشناس و مددکار نقش موثری در کاهش آثار روحی و بار روانی ناشی از شیوه کرونا را عهده دار بودند و در این زمینه بسیار موفق عمل کرده اند.
مدیر کل بهزیستی مازندران با تاکید بر تداوم تماس‌های مددکاران با مددجویان تصریح کرد : پیگیری وضعیت سلامتی مددجویان علاوه بر تدوین آمار جامعی از تعداد مبتلایان، اثر روحی و روانی  مثبتی در میان مددجویان ایجاد خواهد کرد.
دکتر گوهردهی با بیان اینکه فرایند ترخیص در مراکز منوط به اخذ رضایت از خانواده ها بوده و در حال حاضر پذیرش مجدد توانخواهان وفق پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی پیشگیری و کنترل کرونا ممنوع می باشد خاطرنشان کرد : کلیه آیین نامه ها و دستورالعمل های مرتبط با موضوع کرونا همچنان به قوت خود باقیست.
مدیر کل بهزیستی مازندران متذکر شد : مانند روز های اول بحران، جدیت و اهتمام لازم در پیگیری اقدامات و اجرای پروتکل های نظارتی را بکار گرفته و اجازه ندهید اقداماتی که انجام می گیرد اثرات فرسایشی بر روح و جسمتان داشته باشد و در نتیجه اهمیت موضوع کنترل کرونا را تحت الشعاع قرار دهد . 
وی ضمن تقدیر از اقدامات موثر در مراکز توانبخشی روزانه، با بیان اینکه تعطیلی مراکز به معنی توقف فعالیت‌های توانبخشی نمیباشد،  گفت :  ضروریست تا کارشناسان ناظر شهرستان ها، با نظارت بر اقدامات مراکز روزانه، پیگیر اهداف توانبخشی و خدمات مرتبط باشند و آموزش های لازم را بصورت آنلاین و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی ارائه کنند.

کد خبر 16213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد