تلفات کرونا در خانه‌های سالمندان انگلیس و آمریکا

آمار جان‌باختگان ویروس کرونا در خانه‌های سالمندان در انگلیس و آمریکا به دلیل فقدان تجهیزات حفاظتی برای سالمندان و پرستاران به شدت بالا رفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، افراد سالخورده بر اساس اطلاعات ارائه شده از نمودارها، کسانی هستند که در صورت ابتلا به ویروس کشنده کرونا بیشترین خطر مرگ را دارند و بر اساس آمارها میزان مرگ و میر در میان مبتلایان به ویروس کرونا که بالای ۸۰ سال داشته‌اند حدود ۱۵ درصد بوده است.

آمارها حاکی از آن است که در خانه‌های سالمندان در انگلیس و آمریکا مرگ و میر گسترده‌ای به دلیل ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است.

ماهیت خانه سالمندان این است که تعداد زیاد افراد که مستعد بیماری هستند در یک محیط تقریبا بسته زندگی می‌کنند که همین موضوع به انتشار سریع ویروس در این گونه فضاها کمک می‌کند.

هم در انگلیس و هم در آمریکا، این چالش به دلیل فقدان تجهیزات حفاظتی برای سالمندان و پرستاران تشدید شده است.

ابتلای ۹۴۰ نفر دیگر از خدمه ناو شارل دوگل فرانسه به کرونا

تنها در یک مورد، پلیس ایالت نیوجرسی آمریکا پس از دریافت یک تماس ناشناس، جسد ۱۷ نفر را در یک خانه سالمندان پیدا کرد.

اجساد این افراد درون یک اتاق که به صورت موقت برای نگهداری اجساد اختصاص یافته بود، نگهداری می‌شد. این خانه سالمندان مملو از افراد سالخورده بوده است.

پلیس آمریکا اعلام کرد که تحقیقات درباره نگهداری این اجساد درون این خانه سالمندان را آغاز کرده، اما این تحقیق در حالی انجام می‌شود که آمریکا در حال حاضر درگیر انبوه مبتلایان و قربانیان مبتلا به ویروس کرونا در این کشور است که تعداد قابل توجهی از قربانیان این ویروس در خانه‌های سالمندان و دیگر اماکن مراقبت طولانی مدت از بیماران هستند.

نیوجرسی تنها ایالت آمریکا نیست که تعداد قربانیان ویروس کرونا در خانه‌های سالمندان این ایالت جنجال به پا می‌کند. بر اساس گزارش شبکه خبری ان‌بی‌سی تعداد مرگ و میر در خانه‌های سالمندان آمریکا طی هفته گذشته دو برابر شده و به ۵ هزار و ۶۷۰ نفر رسیده است.

این آمار تنها مربوط به ۲۹ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا بوده بنابراین هزاران خانه سالمندان دیگر وجود دارد که آمارهای آن هنوز حساب نشده است.

حدود یک و نیم میلیون نفر در خانه‌های سالمندان در ایالات متحده به سر می‌برند و تنها در ایالت نیویورک تعداد سالمندانی که در خانه‌های سالمندان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند از ۱۳۳۰ نفر به ۳۰۶۰ نفر افزایش یافته است.

مقامات در انگلیس نیز با انتقادهای گسترده‌ای مواجه هستند. مقامات این کشور تعداد قربانیان ویروس کرونا در خانه‌های سالمندان را در مجموع آماررسمی قربانیان این ویروس محاسبه نمی‌کنند.

بر اساس گزارش روزنامه گاردین، تنها در دو خانه سالمندان بزرگ انگلیس ۵۲۱ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

پرسنل و پرستاران خانه‌های سالمندان می‌گویند که آمارهای رسمی احتمالا مجموع واقعی قربانیان ویروس کرونا در این اماکن را کمتر از میزان واقعی در نظر می‌گیرند.

حدود ۴۱۰ هزار نفر در انگلیس در خانه‌های سالمندان حضور دارند و در سرتاسر این کشور ۱۱ هزار و ۳۰۰ خانه سالمندان وجود دارد.

این در حالی است که روزنامه گاردین گزارش داد دولت این کشور از کادر درمان خواسته است به دلیل کمبود شدید تجهیزات پزشکی، درمان بیماران مبتلا به ویروس کشنده کرونا را بدون لباس‌های محافظ سرتاسری ادامه دهند.

کد خبر 16208

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =