اصفهان| شاهین شهر و میمه| برگزاری اولین جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی

اولین جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرستان شاهین شهر و میمه  با حضور نمایندگان دستگاه ها و نهاد های اجرایی شهرستان برگزار گردید.

امین عسگری  رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه با مهم برشمردن نقش پیشگیری در راستای کاهش اعتیاد و معضلات ناشی از آن، گفت: دستیابی به اهداف در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند حرکت تمامی نهادها و دستگاه ها در مسیر سیاست‌های ابلاغی مبارزه با مواد مخدر و استفاده بهینه از اعتبارات موجود است.

عسگری ضمن اشاره به نقش مهم خانواده‌ها در پیشگیری از معضل اعتیاد، گفت: خانواده‌ها نقش بسیار موثری در ریشه‌کنی این بلای خانمانسوز و پیشگیری از ابتلای جوانان و نوجوانان به اعتیاد دارند.

وی در ادامه با تاکید بر اطلاع رسانی مناسب به اقشار مختلف جامعه افزود: بسیاری از افراد در خصوص عواقب و آثار سوء مواد مخدر بی‌اطلاع بوده و با گرایش به این مواد خانمان‌سوز، مشکلات و معضلاتی را برای خود و خانواده‌هایشان به وجود می‌آورند.

او یادآور شد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی به ویژه در مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین برپایی نمایشگاه اعتیاد، می تواند علاوه بر آگاه‌سازی و روشنگری آثار مخرب این مواد افیونی، به عنوان یکی از مهمترین و موثرترین راهکارهای کاهش اعتیاد به‌ویژه در بین جوانان مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه

کد خبر 1619

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد