20 هزار سبد کالا بین مددجویان توزیع می شود

سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان تهران گفت: اگر شرکت‌ها و کارخانه‌ها در تهیه ارزاق کمک کنند، بهزیستی نیز آمادگی کامل دارد که شرایط معافیت مالیاتی برای این کارخانه‌ها را فراهم کند.

مهشید چوبکار، سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان تهران، اولویت اصلی این نهاد را مرتفع کردن نیازهای تمامی مراکز تحت نظارت و مددجویان بهزیستی در شرایط کنونی برشمرد و اظهار کرد: در مرحله نخست، سازمان بهزیستی پویش مقابله با کرونا را با مشارکت مؤسسات و خیران راه‌اندازی کرد و بسته‌های بهداشتی تهیه شده به مراکز شبه‌خانواده، شیرخوارگاه‌ها، کودکان کار خیابانی، مراکز نگهداری بیماران روانی، کمپ‌ها و ... تحویل داده شد.  

وی اظهار کرد: علی‌رغم اینکه سبدهای ارزاق (پک‌های نوروزی) به همراه پک‌های بهداشتی قبل از عید بین تمامی خانواده‌های نیازمند توزیع شده بود، با توجه به اینکه قشر ضعیف جامعه تحت پوشش بهزیستی هستند و بیکاری ناشی از شیوع کرونا بیش از گذشته بر درآمد این خانواده‌ها تأثیر منفی گذاشته است، بسیاری از خانواده‌ها با مشکل تهیه ارزاق مواجه شده‌اند.  

چوبکار با اشاره به اینکه با تمامی نهادها، خیرین و افرادی که با بهزیستی ارتباط دارند تماس برقرار شده تا این نهاد را در تهیه ارزاق برای خانواده‌های نیازمند یاری کنند، گفت: برنامه‌ریزی برای تهیه ۲۰ هزار سبد ارزاق در حال انجام است و علاوه بر پتانسیل خیران و سازمان، از توانمندی‌های بسیج و سپاه نیز استفاده کرده‌ایم، چراکه تقاضا برای دریافت سبد ارزاق بسیار بالاست.

وی اضافه کرد: بسیاری از مددجویان بهزیستی شغل‌های فصلی یا خانگی داشتند اما تعطیل شدن بسیاری از مشاغل فصلی و موقت خانواده‌ها را برای تهیه ارزاق زندگی با مشکل مواجه کرده‌ است و نیازمندی آنها را به شدت افزایش داده و این یعنی بحران در حال افزایش است و اولویت ما تهیه ارزاق برای خانواده‌هاست.

سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان تهران از توزیع سه هزار و ۲۰۰ بسته غذایی در مرحله اول بین نیازمندان استان تهران خبر داد و اظهار کرد: در مراحل بعدی نیز هفت هزار و در ادامه ۱۰ هزار پک در اختیار نیازمندان قرار می‌دهیم.

وی از مردم و خیّران خواست که کمک‌های نقدی خود را برای تهیه بسته‌های ارزاق از طریق دو شماره حساب پشتیبان مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان تهران شامل شماره حساب ۹۵۹۵۹۵۹۵۹۵ نزد بانک رفاه، شعبه مستقل مرکزی و شماره حساب ۴۱۷۴۰۳۴۵۴۱۸۵۵۴۶۷ و یا با شماره‌گیری کدهای دستوری #۵۵۵*۷۲۴* و یا #۲*۶*۷* به دست نیازمندان واقعی برسانند و افزود: همچنین مردم می‌توانند کمک‌های غذایی غیرنقدی خود شامل روغن، برنج، پنیر، ماکارونی و همه اقلام خوراکی اولیه مورد نیاز را به مراکز بهزیستی تحویل دهند.

چوبکار تصریح کرد: اگر شرکت‌ها و کارخانه‌ها در تهیه ارزاق کمک کنند، بهزیستی نیز آمادگی کامل دارد که شرایط معافیت مالیاتی برای این کارخانه‌ها را فراهم کند. 

کد خبر 16177

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد