دماوند | 200 مورد مشاوره کرونایی در دماوند ارایه شد

بیش از ۲۰۰ مورد مشاوره از طریق تلفن 123 از زمان شیوع کرونا تاکنون درخصوص پیشگیری از کرونا و غلبه بر اضطراب ناشی از آن ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی دماوند، فاطمه خانزادی رئیس اداره  با اشاره به اقدامات انجام شده  به بیش از پنج هزار نفر مددجوی تحت پوشش بهزیستی شهرستان در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: همزمان با شیوع کرونا و افزایش اضطراب و استرس‌های روانی ناشی از آن در بین مردم و مددجویان ، مشاوران و روانشناسان بهزیستی همه روزه از ساعت هشت صبح تا هشت شب مشاوره تلفنی ارائه دادند.
وی یکی از رسالت های بهزیستی را در کنار مراقبت‌های بهداشتی برای حفاظت جسم از کرونا، حمایت‌های روانی، اجتماعی و ارتقا سلامت روان جامعه ذکر کرد و افزود: بیشتر تماس های گرفته شده شامل اختلال عصبی، اضطراب و وسواس بوده است که توسط کارشناسان راهنمایی شده اند.
خانزادی به توزیع بیش از یک هزار و  ۶۲ سبد حمایتی بین مددجویان بهزیستی دماوند به ویژه خانواده های کم برخوردار همزمان با آغاز سال جدید اشاره کرد و گفت: بسته های حمایتی شامل برنج، مرغ، گوشت، روغن، قند، شکر، حبوبات، رب، ماکارانی و سیب به ارزش ریالی دومیلیون ریال در اختیار مددجویان بخش روستایی وشهری قرار گرفت.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند ادامه داد: اقلام تهیه شده توسط خیرین و مسئولان شهری تهیه و در اختیار مددجویان قرارداده شده که این امر خود گامی مثبت در جهت رفع مشکلات معیشتی نیازمندان جامعه است.
خانزادی با بیان اینکه خیرین بازوان پر قدرت سازمان بهزیستی هستند، عنوان کرد: یکی از اقدامات این نهاد در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تهیه و توزیع ۳۰۰ سبد حمایتی شامل اقلام شوینده برای مددجویان است.
وی همچنین ادامه داد: با همکاری یکی از موسسات خیریه، یکی از ساختمان های بهزیستی جهت تولید ماسک و دستکش در حال آماده سازی است که در تلاش هستیم تا اواخر فروردین سالجاری فعالیت خود را آغاز کند.
رئیس بهزیستی دماوند در خصوص مقابله با شیوع بیماری کرونا در سطح شهرستان اذعان داشت: تمامی مهدهای کودک، مراکز روزانه توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و مراکز شبانه روزی همچون مراکز نگهداری از معلولین، سالمندان، شبه خانواده و مراکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد با رعایت نکات بهداشتی در حال فعالیت است.
خانزادی همچنین درخصوص ساماندهی معتادان همزمان با شیوع ویروس کرونا، افزود: بهزیستی دماوند دارای ۵ مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد است که در حال حاضر بیماران در مراکز قرنطینه نگهداری می شوند و اقداماتی از قبیل حضور روزانه پزشک با تجهیزاتی همچون دستگاه تب سنج بیماران را ویزیت می کنند و مراکز نیز به صورت مداوم با محلول ضد عفونی کننده، ضد عفونی می شوند.
وی ادامه داد: به تمامی بیماران ماسک فیلتردار به اندازه کافی داده شده و هیچ کمبودی از این لحاظ نداریم؛ مسئولان مراکز دولتی و غیر دولتی میان مدت ترک اعتیاد مکلف به ثبت روزانه اقدامات انجام شده خود در سامانه اپیدمی هستند.

کد خبر 16168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد