۵ مالک مهدهای کودک استیجاری چهارمحال وبختیاری به پویش همدلی پیوستند

شهرکرد- ایرنا- سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای پویش همدلی گفت: ۵ مالک ساختمان مهدهای کودک استان به این پویش پیوستند تا به مهدهای کودک تخفیف یا بخشش اجاره ساختمان بدهند.

معصومه محمدی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این پویش همدلی با ابلاغ ستاد مبارزه با کرونا و تعطیلی مهدهای کودک به منظور کمک به مدیران مهدهای کودک آغاز شده است و از مالکان درخواست کمک به مهدها شده است.

وی،با بیان اینکه مهدهای کودک به عنوان تنها مراکز روزانه زیرپوشش بهزیستی هستند که به صورت خصوصی اداره می‌شوند و یارانه نیز دریافت نمی‌کنند، گفت:  تعطیلی مهدهای کودک باعث خسارت مالی آنان شده است و در راستای حمایت از این مراکز بنا به بخشنامه سازمان بهزیستی کشور، پویش همدلی با هدف کمک به ۳۴۰ مهد کودک خسارت دیده استان اجرایی شد.

به گفته وی، در این مدت ۵ نفر از مالکان مهدهای کودک تمام و یا قسمتی از اجاره ساختمان مهد کودک را بخشیدند.

محمدی با بیان اینکه ۹۰ درصد ساختمان مهدهای کودک زیر نظر بهزیستی استیجاری است، افزود: مالکان با بخشش تمام و یا قسمتی از اجاره مهد به عنوان حامی کودک معرفی شدند.

وی، به برقراری بیمه بیکاری برای مربیان شاغل در مهدهای کودک که توسط کارفرما بیمه شده نیز اشاره کرد و گفت: صاحبان مهدهای کودک از تسهیلات کم‌بهره نیز بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۱ هزار کودک در استان چهارمحال وبختیاری در مهدهای کودک نگهداری و آموزش داده می‌شدند.

بیماری ویروسی کرونا ،اکنون در بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است که این مساله، سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی، جلوگیری از دست دادن‌های مکرر و جلوگیری از اجتماعات و سفرهای غیرضرور از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

کد خبر 16150

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد