اظهار  رضایت استاندار مازندران از عملکرد اداره کل بهزیستی مازندران در مقابله با کرونا

دکتر فرزادگوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران در دیدار با احمد حسین زادگان استاندار مازندران گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل بهزیستی استان را در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، احمد حسین زادگان ، استاندار مازندران با تقدیر از عملکرد خوب مجموعه اداره کل بهزیستی استان و اقدامات  موثر بهزیستی در پیشگیری  و کنترل کرونا گفت: بهزیستیعلیرغم امکانات محدود ، به مدد تلاش و پیگیری های مستمرو موثر پرسنل و کارکنان این مجموعه توانست به طیف گسترده ای از جامعه هدف خود خدمات ارائه نماید و موفق شد بحران کرونا را به خوبی مدیریت کند.

استاندار مازندران گفت: پیشگیری و کنترل کرونا برای افراد عادی جامعه سخت و مشکل بود چه رسد به جامعه  هدف بهزیستی که تعدادی از آنان مشکلات جسمی-حرکتی و یا معلولیت ذهنی داشته و دارند. در مجموع احساس ما این است که در میدان مبارزه نابرابر با کرونا بهزیستی استان توانست با غلبه بر این نابرابری عملکرد خوب و مثبتی را از خود به جای بگذارد. 

وی شناساندن خدمات بهزیستی به آحاد مردم را ضروریدانست و تصریح کرد: تولید ماسک ، گان و تهیه مواد ضدعفونی توسط جمعی از مددجویان بهزیستی استان مازندران علاوه بر سبک کردن بار تولیدکنندگان و رفع نیازجامعه هدف ، از جمله اقدامات هوشمندانه و هدفمندی بود که توسط بهزیستی مازندران برای غلبه بر بحران ناشی از کرونا صورت گرفت .

استاندار مازندران با اشاره به مشکلات و فشار های روحی روانی ناشی از شیوع کرونا، ضمن تقدیر از خدمات مراکز مشاوره تلفنی بهزیستی افزود: حمایت های روحی روانی و کمک های معیشتی و توزیع لوازم بهداشتی در بین اقشار آسیب پذیر جامعه ی تحت پوشش تاثیر بسزایی در کنترل این بحران  داشت که بهزیستی به خوبی از عهده آن برآمد.

حسین زادگان همچنین کمک خیرین و حضور پررنگ آنها در حمایت از اقشار محروم جامعه را نتیجه اعتماد به مجموعه بهزیستی دانست و خاطرنشان کرد: نتیجه اقدامات و فعالیت های بهزیستی ، این نهاد حمایتی را بعنوان سازمانی دلسوز ، فداکار و همراه با نیازمندان به جامعه شناسانده است.

 دکتر گوهردهی نیز با قدردانی از توجه استاندار مازندران به سازمان بهزیستی، گفت: درایت و تلاشهای شما در مبارزه با شیوع کرونا ستودنی و کم نظیر است. اگر حضور وپیگیری های شخص جنابعالی بعنوان رئیسستاد مقابله و مبارزه با کرونای استان نبود، هماهنگی صورت گرفته بین دستگاه های اجرایی دشوار می شد و این بابت از شما بسیار ممنونم. 

 دکتر گوهردهی در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات بهزیستی مازندران در مبارزه با کرونا در طی 50 روز گذشته در جامعه هدف پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه بهزیستی از نخستین دستگاه های کشور بود که بلافاصله اقدامات پیشگیرانه را پس از اعلام شیوع کرونا به مرحله اجرا گذاشت.

وی افزود: این اقدامات تا به امروز با تلاش همه ی پرسنل خدوم و زحمتکش بهزیستی استان مازندران ، موجب موفقیت در زمینه کنترل بیماری کرونا شده است.

حضور همه جانبه و اتحاد محکم تمامی اجزای خانواده بزرگ بهزیستی مازندران در مقابله با کرونا، در کنار همکاری و همراهی همه دستگاه های اجرایی استان نقش شایان توجهی در موفقیت های به دست آمده داشت است.

 دکتر گوهردهی در ادامه برخی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در مقابله با کرونا در بهزیستی مازندران را به شرح ذیلعنوان نمود : 

✔️ برگزاری ۱۹ جلسه ستادی با حدود 200 مصوبه در اداره کل و متناظر با آن در ادارات شهرستانهای سراسر استان.

✔️خدمات دهی ۸۲ مرکز فعال به بیش از ۲۶۰۰ توانخواه و مقیمان مراکز شبانه روزی بدون مشاهده موارد مبتلا و مشکوک 

✔️حمایت های روحی و روانی و معیشتی از خانواده هایتحت پوشش که درگیر بیماری کرونا بوده و پیگیری و بازدیدهای مستمرجهت سنجش وضعیت سلامت آنان 

✔️پایش تلفنی وضعیت سلامتی کلیه مددجویان و گروه های هدف در دو مرحله 

✔️پاسخ به بیش از 80۰۰ تماس تلفنی هم استانی های عزیز در ارتباط با کرونا که با سامانه ۱۴۸۰ تا این تاریخ برقرار گردیده و همچنین پاسخ به ۱۱۲۸ تماس تلفنی با خط تلفنی ۱۲۳ طی 5 روزگذشته 

✔️ضدعفونی روزانه و مستمر مراکز نگهداری و ادارات ، ویزیت روزانه و تب سنجی مستمر توانخواهان مقیم مراکز شبانه روزی و پرسنل ادارات 

✔️جذب بالغ بر هفده و نیم  میلیارد ریال کمک های خیرین،

✔️ تهیه و توزیع ۱۱ هزار بسته معیشتی در میانمددجویان بویژه ساکنین مناطق آسیب پذیر حاشیهشهرها

✔️فعالیت ۵۵ کارگاه تولیدی ماسک و گان بصورت گروهی و یا خانگی با بکارگیری توانمندی های ۱۷۰ تن از اعضایجامعه هدف بهزیستی و تولید بیش از ۱۵۶۰۰۰ ماسک و ۴۲۰۰ گان تا این تاریخ

✔️تدوین پروتکل های حمایتی و مددکاری جهت همکاری با بسیج، دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر برای پیگیریوضعیت بیماران شناسایی شده 

✔️ تهیه بالغ بر ۵۰ کلیپ ، ۱۲ مصاحبه تخصصی با خبرگزاریها، ۴مصاحبه تلویزیونی، تهیه چهار موشن گرافی مرتبط با بحث کرونا برای انتشار در فضای مجازی در حوزه اطلاع رسانی

✔️ راه اندازی پویش همدلی برای بخشش اجاره بهای مهدهای کودک 

✔️ پیشنهاد پیوستن بهزیستی به پویش همدلی برای بخشش اجاره بهای مهدهای کودک که در ساختمانهای دولتی تحت مالکیت بهزیستی فعالیت می کنند، که با استقبال ریاست سازمان بهزیستی کشور روبرو شد.

کد خبر 16145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد