اشتغال معلولان و زنان سرپرست خانوار در کارگاه‌های تولید محصولات مقابله با کرونا

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور از اشتغال بیش از ۱۵۰۰ نفر از معلولان و ۱۵۰۰ نفر از زنان است سرپرست خانوار در کارگاه‌های تولیدی محصولات مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش ایسنا، ذوالفقار یزدان‌مهر در جمع خبرنگاران در خصوص تشکیل کارگروه ویژه برای راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی لوازم بهداشتی به دنبال با شیوع کرونا گفت: همزمان با اعلام وضعیت ویژه برای مقابله با بیماری کرونا در سطح کشور و تشکیل ستاد ملی مبارزه با کرونا و تشکیل کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر در سازمان بهزیستی کشور، کارگروه ویژه‌ای برای راه اندازی و تجهیز واحدهای تولیدی محصولات بهداشتی و مراقبتی نظیر ماسک، مواد ضدعفونی کننده و ... در اداره کل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور تشکیل شد.

وی با بیان اینکه از اسفندماه سال ۹۸ و همزمان با شروع به ویروس کرونا در کشور افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی در کلیه استان‌ها در حرکتی خودجوش و به منظور ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود برای مبارزه با ویروس کرونا اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی محصولات مقابله با ویروس کرونا کردند اظهار کرد: از اسفند ماه تاکنون بر اساس گزارش میدانی جمع‌آوری شده بالغ بر ۳۵۰ واحد تولیدی در مقیاس کوچک و متوسط توسط جامعه هدف بهزیستی تشکیل شده که بخش قابل توجهی از این واحدها با هماهنگی اداره بهداشت یا اداره صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اقدام به تولید و تجهیز کارگاه کردند.

یزدان مهر با بیان اینکه حدود ۵۰۰۰ نفر از افراد تحت پوشش سازمان و خانواده‌های آنها در قالب کارگاه‌های تولیدی محصولات مقابله با کرونا در اسفند ماه سال قبل و در فروردین ماه سال جاری مشغول به فعالیت شدند، اظهار کرد: بیش از ۱۵۰۰ نفر از معلولان و ۱۵۰۰ نفر از زنان است سرپرست خانوار در بین این افراد هستند و محصولاتی همچون ماسک، لباس کادر پزشکی مخصوصاً لباس ویژه کادر مراقبت از کرونا، شیلد محافظ صورت و محصولات ضد عفونی کننده تولید می‌کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در کنار این کارگاه‌ها کارخانجاتی نظیر شرکت فیروز، شرکت اونتاطلوع بابل واحدهای صنعتی دیگر که همکاران بهزیستی محسوب شده و افراد تحت پوشش بهزیستی در این کارخانجات شاغل هستند به شکل شبانه روزی در حال تولید و عرضه محصولات ویژه مبارزه با کرونا خصوصا محلول‌های ضدعفونی‌کننده تحت نظارت سازمان غذا دارو و دانشگاه‌های علوم پزشکی استانها هستند.

یزدان مهر با بیان اینکه جامعه هدف بهزیستی با وجود محدودیت‌های زیادی که از نظر مالی دارند و با استفاده از وام‌های کوچک حمایتی برای اشتغال تا زمان برطرف شدن کامل بیماری کرونا تمام تلاش و توان خود را برای حضور در جهاد مبارزه با کرونا خواهند داشت، تصریح کرد: این جامعه هدف از چالش کرونا به عنوان فرصتی برای جهش تولید منطبق با  فرمایشات مقام معظم رهبری بهره‌برداری خواهد کرد.

وی افزود: همچنین پویش ملی اشتغال بهزیستی در فضای مجازی شکل گرفته و تاکنون بیش از هزار نفر از فعالان فضای مجازی در قالب پویش مذکور با اداره کل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور ارتباط و همکاری گرفته‌اند و امیدواریم با این حرکت بزرگ جهادی بتوانیم در حل بحران بیماری کرونا سهمی داشته باشیم.

کد خبر 16105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =