دکتر فرزاد گوهردهی با بیان این که این تماس ها در پی ارسال پیامک وزارت بهداشت مبنی بر اعلام هرگونه خشونت خانگی ، کودکان کار وخیابان ، خودکشی ،سالمند آزاری و .... به خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی افزایش یافته است، گفت: درصد زیادی از تماس ها مربوط به اضطراب و استرس ناشی از کرونا و مسائل مرتبط با آن می باشد و مردم میتوانند در همین رابطه برای دریافت خدمات مشاوره ای با خط ۱۴۸۰ مرکز صدای مشاور بهزیستی مازندران تماس بگیرند و موارد حاد اجتماعی را به خط تلفن ۱۲۳ گزارش نمایند.
مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به فعالیت های اورژانس اجتماعی گفت :خدمات اورژانس شامل چهار فعالیت در زمینه وجود مراکز مداخله در بحران ، خط تلفن ۱۲۳ ، خودرو های سیار اورژانس اجتماعی و همچنین فعالیت پایگاه خدمات اجتماعی است .
دکتر گوهردهی با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته خط ۱۲۳ و افزایش تعداد مددکاران و مشاوران این مرکز به دلیل شیوع کرونا افزود: کارشناسان اورژانس اجتماعی در مواقع بروز بحران تلاش میکنند به صورت تلفنی به آنان کمک کنند و درصورت حاد بودن مشکل با این خدمات سیار اجتماعی اقدام به مداخله حضوری در محل می نمایند و پس از بررسی موضوع و ارزیابی روانشناختی و اجتماعی مراجع ، خدمات مربوطه را ارائه می نمایند و در موارد خاص و برحسب ضرورت با همکاری مراجع انتظامی و قضایی انجام میشود.
دکتر گوهردهی در پایان خاطر نشان کرد : خدمات برنامه اورژانس اجتماعی صرفا مبتنی بر فرد نمی باشد و اقداماتی مبتنی بر اجتماع و خانواده صورت میپذیرد. دراورزانس اجتماعی تلاش میشود مداخلات روانیاجتماعی قبل از مداخلات قضایی انتظامی صورت گیرد و همواره خدمات تخصصی و به موقع دردسترس گروه هدف قرار میدهند.
نظر شما