گزارش دفتر سازمان ملل متحد از خدمات بهزیستی در پیشگیری از شیوع کووید ۱۹ در مراکز کاهش آسیب ایران

دفتر سازمان ملل متحد در ایران گزارشی از خدمات سازمان بهزیستی در پیشگیری از شیوع کووید ۱۹ در مراکز کاهش آسیب ایران در وبسایت رسمی خود منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، در این گزارش آمده است: ایران یکی از کشورهایی است که به شدت تحت تاثیر همه گیری ویروس کووید ۱۹ قرار گرفته است و اولین مورد ابتلا در تاریخ ۳۰ بهمن در این کشور گزارش شد. تمام دنیا برای حل این بحران گرد هم آمده اند و باید فورا در راستای آماده سازی، پاسخ و بهبود اقدام کنند.

با بهره گیری از تجارب قبلی خود در زمینه ی دیگر بیماری های واگیر همچون اچ آی وی، سل و مالاریا و امکانات سیار موجود مانند ۹ کابین و ۴ ون، برنامه عمران سازمان ملل متحد با شریک دیرپای خود، سازمان بهزیستی کشور همراه شد تا با انجام اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی در مراکز کاهش آسیب، به ویژه مراکز سیار از تلاش های دولت در پاسخ به این بحران حمایت کند تا از گسترش شیوع کووید ۱۹ در ایران جلوگیری شود.

در قدم اول، کارکنان مراکز آموزشی به سرعت توسط مقامات استانی سازمان بهزیستی در مورد اقدامات پیشگیرانه ی کووید ۱۹ آموزش داده شدند و در همین حین مراکز نیز با تجهیزات محافظت شخصی و مواد ضدعفونی کننده مثل ماسک، دستکش، ضدعفونی کننده دست، صابون و پد الکلی مجهز گردیدند. به منظور ایجاد محیطی امن تر، مراکز بطور مرتب شسته و ضدعفونی می شوند.

 ورای موارد ذکر شده، در ادامه لیستی از خدمات ارائه شده توسط مراکز و کارکنان آن برای مبارزه با شیوع کرونا ارائه داده می شود:

  1.  توزیع تجهیزات محافظت شخصی شامل ماسک، دستکش و ضدعفونی کننده دست در پاتوق ها
  2. برنامه های اطلاع رسانی برای ارتقا دانش مراجعین در مورد ویروس کووید-۱۹ و اقدامات محافظتی شامل توزیع پکیج های آموزشی
  3.  توزیع بسته های غذایی، مانند وعده های گرم و پکیج های میوه جهت بالا بردن سیستم ایمنی مراجعین 
  4.  چک کردن دمای بدن 
  5.  انجام غربالگر ی کرونا توسط گروه های سیار
  6.  ارجاع موارد مشکوک به بیمارستان ها 

 این فعالیت ها در این ۱۱ استان ایران در حال انجام هستند: تهران، البرز، خوزستان، کرمان، خراسان رضوی، کرمانشاه، بوشهر، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، لرستان و هرمزگان.

 برنامه عمران سازمان ملل متحد با ارائه ی ۵ ون و ۱۱ کابین دیگر به عنوان تسهیلات سیار جهت افزایش دسترسی به جمعیت های آسیب پذیر کلیدی خاص برای ارائه خدمات سلامت و کاهش آسیب، به همکاری و حمایت از سازمان بهزیستی ادامه می دهد.

پیرو پاسخ به شیوع کووید ۱۹، تسهلات مذکور که توسط برنامه عمران سازمان ملل متحد به عنوان دریافت کننده ی اصلی پروژه های صندوق جهانی خریداری شده است برای حمایت از کشور در پایان دادن به اپیدمی اچ آی وی تا سال ۲۰۳۰ و نیز تقویت سیستم مقاومتی سلامت به عنوان هدف کلی برای دستیابی به پوشش سلامت جهانی استفاده خواهند شد.

 مادامیکه کشور با این همه گیری جهانی مبارزه می کند، تسهیلات موجود به منظور جلوگیری از گسترش شیوع کووید ۱۹ مورد استفاده قرار خواهند گرفت. برنامه عمران سازمان ملل متحد بصورت نزدیک با شرکای خود جهت اطمینان از در برگرفتن نیاز گروه های آسیب پذیر در پاسخ به کووید ۱۹، فعالیت می کند.

کد خبر 15972

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد