مردم از تماس های غیر ضروری با خط ۱۲۳ (اورژانس اجتماعی بهزیستی) اجتناب کنند

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه پیامک وزارت بهداشت مبنی بر ضرورت گزارش کودک آزاری و همسر آزاری، تعداد تماس با اورژانس البرز افزایش یافته است، گفت: مردم تنها در موارد اورژانسی تماس حاصل کنند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در این خصوص گفت : با توجه به پیامک ارسال شده وزارت محترم بهداشت در خصوص خدمات اورژانس اجتماعی با مضمون " در صورت مشاهده یا مواجهه با موارد کودک آزاری، همسر آزاری در ایام کرونا، برای دریافت خدمات اجتماعی-روانی به صورت رایگان و شبانه‌روزی با شماره تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی تماس بگیرید " در بررسی تعداد تماسهای برقرار شده باخط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی و مقایسه آن در ۲۴ ساعت قبل از ارسال پیامک با افزایش قابل ملاحظه تعداد تماسهای برقرار شده در طی یک شبانه روز ( ۹۹۳ درصد) را شاهد بوده ایم.

دکتر حیدری افزود : در بررسی علل تماس با این خط مشخص گردید بیشترین فراوانی تماسها در حدود ۷۷ درصد موارد شهروندان بدون توجه به خدمت قابل ارائه از طریق این خط، جهت پیگیری مسائل غیر مرتبط از جمله درخواست راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی، مسائل بهداشتی، خدمات مشاوره ای و معیشتی با کارشناسان این خط تماس گرفته اند که ناشی از عدم آگاهی تماس گیرندگان به وظایف اصلی این مجموعه می باشد.

وی ادامه داد : فقط ۳۳ درصد تماسها مرتبط با خدمات این مرکز بود که بیشترین فراوانی مربوط به همسرآزاری واختلافات حاد خانوادگی بوده است و در موضوعات گزارش سالمندآزاری، اقدام به خودکشی، افکار خودکشی و کودک آزاری رشد کمتری را نسبت به سایر موارد شاهد بوده ایم که از علل آن می توان به کاهش تعداد مشاهدات اطرافیان اعم از اقوام، اولیاء مدرسه، همسایگان اشاره نمود.

این مقام مسئول تصریح کرد : توجه کلیه شهروندان عزیز به نوع خدمات این خط قبل از برقراری تماس جهت پیشگیری از پشت نوبت ماندن موارد اورژانسی ضروری می باشد.

لازم به ذکر است هدف اورژانس اجتماعی ارائه خدمات تخصصی و در دسترس به شهروندان از جمله کودک آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و خودکشی می باشد ‌و در حال حاضر شهرستانهای کرج، فردیس، محمدشهر، نظر اباد و ساوجبلاغ دارای مرکز اورژانس اجتماعی هستند که با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت تقویت ارائه خدمات تلفنی اداره کل بهزیستی استان البرز در خصوص افزایش کارشناسان خط ۱۲۳ در این ایام اقدام نموده است.

کد خبر 15944

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد