مشاوره‌های تلفنی کرونایی لرستان چقدر بودند؟

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان گفت: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از ۳۷۷۷ مشاوره تلفنی در استان انجام‌شده که ۵۵ درصد این تماس‌ها مربوط به نگرانی ناشی از ویروس کرونا بوده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان ابتسام داشی با اعلام این خبر افزود:: از زمانی که کرونا و مشکلات اجتماعی و روانی ناشی از آن ایجاد شد دو مقوله کاری را در حوزه پیشگیری در حال انجام داریم.

وی با بیان اینکه بخشی از کار ما محله محور است که تسهیلگران در بیش از ۳۶ محله با ۷۰ محیط فعالیت دارند، اضافه کرد: عمدتاً این محیط‌ها در مناطق آسیب‌زا و حاشیه‌ای شهر قرار دارند و البته مناطق روستایی را نیز در دست اقدام داریم.  

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان تصریح کرد: ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار بهزیستی استان به‌عنوان بسته‌های حمایتی برای پیشگیری از ویروس کرونا در این ۷۰ محله داریم که از طریق پایگاه‌های سلامت و پیشگیری اجتماع‌محور اعتیاد توزیع ‌می‌کنیم.

داشی با بیان اینکه خدمات مشاوره‌ای بهزیستی در دو قالب انجام می‌شود که سه شیفت این مشاوره‌ها با سامانه ۱۴۸۰ انجام می‌شود، افزود: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از ۳۷۷۷ مشاوره تلفنی انجام‌شده که ۵۵ درصد این تماس‌ها یعنی ۱۷۰۳ تماس مربوط به نگرانی ناشی از ویروس کرونا بوده است.  

وی افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان قرار است خانواده‌های متوفیان ناشی از کرونا ویروس را شناسایی کنیم و خدمات مشاوره انجام شود.

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان با بیان اینکه خدمات مشاوره‌ حضوری و تجمعی را برای مشاورین بهزیستی لغو کردند،  افزود: مرکز مشاوره حضوری با ۳۵ هزار تومان انجام خواهد شد و افراد نیازمند را شناسایی می‌کنیم که از طریق تعرفه‌هایی که به مراکز مشاوره‌ای می‌دهیم هزینه مشاوره را برای افراد بی‌بضاعت پرداخت می‌کنیم.

کد خبر 15923

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد