مهدکودک‌های لرستان پذیرش ندارند

لرستان مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: مهدکودک‌های استان با توجه به کرونا ویروس پذیرش ندارند و تعطیل شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی لرستان، دکتر کرم یاری با بیان این مطلب افزود: این سازمان با ۱۶۲ خدمت از بدو تولد تا هنگام مرگ به نیازمندان خدمات ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه بهزیستی با نیروهای علمی و تخصصی خدمات موردنیاز را ارائه می‌دهد، افزود: طرح محب با محوریت محله در حال انجام است.

یاری با اشاره به مداخله در بحران روان‌شناختی ناشی از ویروس کرونا، اضافه کرد: می‌توان از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و خارج از سازمان برای جاهایی که خلأ اجتماعی داریم در محلات بهره ببریم؛ تمام خدماتی که در بحران ارائه می‌دهیم به‌صورت عمومی و رایگان است.

وی عنوان کرد: تا زمانی که اعتباری نباشد نمی‌توانیم برنامه‌ای را اجرایی کنیم.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه اورژانس ۱۲۳ برای ۱۰ گروه هدف خدمات ارائه می‌دهد، گفت: ۱۱ مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای استان داریم که مرکز اورژانس اجتماعی در مرکز استان شبانه‌روزی است.

وی عنوان کرد: گروه هدف اورژانس ۱۲۳ مشخص است و در بحث سالمندآزاری، کودک‌آزاری و دختران آسیب‌دیده و ... خدمات ارائه می‌دهد.

یاری با بیان اینکه ۳۶۰ مهدکودک روستایی، شهری و حاشیه‌ای در استان داریم که ساختمان ۹۰ درصد آنها استیجاری است، افزود: مهدکودک‌ها با توجه به کرونا ویروس پذیرش ندارند و جزو جامعه متضرر هستند.

وی از ایجاد طرح پویش همیاری حمایت از مهدهای کودک ایجاد شده که مالکین اجاره‌بها را ببخشند و یا تخفیفی به آنان دهند، عنوان کرد: دولت ۱۰ گروه متضرر را اعلام کرد که این افراد می‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند که مهدهای کودک جزو این گروه‌ها نیستند.

کد خبر 15920

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد