افزایش تماس با خط 123 اورژانس اجتماعی بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان یزد از افزایش تماس با خط 123 اورژانس اجتماعی در پی اطلاع رسانی وزارت بهداشت داد.

دکتر علی محمد عطابخش با بیان اینکه 50 درصد این تماس ها طی 24 ساعت گذشته مربوط به اورژانس اجتماعی است گفت: این تماس ها در پی ارسال پیامک وزارت بهداشت مبنی بر اعلام هرگونه خشونت خانگی، کودک آزاری و سالمندآزاری به خط 123 اورژانس اجتماعی بهزیستی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه 50 درصد دیگر تماس ها مربوط به اضطراب و استرس ناشی از کرونا و مسائل مرتبط با آن می باشد از مردم خواست برای دریافت خدمات مشاوره ای با خط 1480 مرکز صدای مشاور بهزیستی تماس بگیرند و موارد حاد آسیب اجتماعی را به خط تلفن 123 گزارش نمایند. 

مدیرکل بهزیستی با اشاره به فعالیتهای اورژانس اجتماعی گفت:  خدمات اورژانس اجتماعی شامل چهار فعالیت در زمینه وجود مراکز مداخله در بحران، خط تلفن ۱۲۳، خودروهای سیار اورژانس اجتماعی و همچنین فعالیت پایگاه خدمات اجتماعی است.

وی حجم اصلی فعالیت‌ها در مرکز اورژانس اجتماعی مربوط به مشکلاتی از قبیل خشونت خانوادگی، اختلافات حاد خانوادگی، همسرآزاری، کودکان کار و خیابانی، خودکشی، طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی دانست و از مردم خواست تنها در صورت مشاهده چنین مواردی با خط 123 تماس بگیرند. 

دکتر عطابخش با اشاره به فعالیت 24 ساعته خط 123 گفت: با توجه به شیوع کرونا تعداد مددکاران و مشاوران این مرکز نیز افزایش یافته است.

 وی افزود: کارشناسان و مشاوران اورژانس اجتماعی در مواقع همسرآزاری، خشونت خانگی، کوک آزاری تلاش می‌کنند به صورت تلفنی به آنان کمک کنند و در صورت حاد بودن مشکل با تیم خدمات سیاراجتماعی  اقدام به مداخله حضوری در محل می نماید و پس از بررسی موضوع و ارزیابی روانشناختی و اجتماعی  مراجع، خدمات مربوطه را ارائه می نمایند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد خاطر نشان کرد: اقدامات مداخله ای در موارد خاص و بر حسب ضرورت  با همکاری مراجع انتظامی و قضایی صورت می گیرد. 

وی با بیان اینکه خدمات برنامه اورژانس اجتماعی صرفا مبتنی بر فرد نمی باشد و اقداماتی مبتنی بر اجتماع و خانواده صورت می پذیرد اظهار داشت: در اورژانس اجتماعی تلاش می شود مداخلات روانی اجتماعی قبل از مداخلات قضایی انتظامی صورت گیرد و همواره خدمات تخصصی و بموقع  در دسترس گروه هدف قرار گیرد. 

کد خبر 15856

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد