دیدار صمیمی مدیر کل و کارکنان بهزیستی ایلام با معاون سیاسی استاندار

ایلام| معاون سیاسی،امنیتی استاندار ایلام در دیدار صمیمی با مدیر کل و شورای معاونان اداره کل بهزیستی ایلام گفت: ساماندهی و رفع مسایل و مشکلات اجتماعی جامعه نیازمند رویکرد علمی مناسب و تاثیرگذار است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، محمد نوذری در این دیدار که به مناسبت هفته بهزیستی انجام شد افزود: حوزه اجتماعی نیازمند سند راهبردی است که در این زمینه تدوین آن آغاز و در حال انجام است.

وی با ذکر اینکه رفع مشکلات و آسیبهای اجتماعی نیازمند برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت است افزود: رفع مشکلات این حوزه تنها بر عهده بهزیستی نبوده و به دلیل چند وجهی بودن همه دستگاه ها و ارگانها باید در این زمینه مشارکت لازم داشته باشند.

وی در ادامه به چهار معضل اعتیاد، طلاق، خودکشی و حاشیه نشینی در این استان اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارهای موجود هم اینک ۴۰ هزار حاشیه نشین در این استان وجود داشته و این مناطق یکی از مراکز مهم آسیبهای اجتماعی محسوب می شوند.

وی به نرخ اعتیاد در این استان اشاره کرد و گفت: اگرچه نرخ اعتیاد در ایلام نسبت به رقم ۵.۴ درصد کشور، ۱.۹ است ولی سن اعتیاد در این استان کاهش یافته و از طرفی نوع مواد مصرفی از سنتی به صنعتی تبدیل شده است.

معاون سیاسی استاندار ایلام به معضل خودکشی در این استان اشاره کرد و گفت: در سه ماهه نخست امسال نرخ خودکشی استان ۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

وی همچنین به نرخ طلاق در این استان اشاره کرد و گفت: نرخ طلاق در کشور به ازای هر ۳.۵ ازدواج یک مورد طلاق است و در ایلام به ازای هر ۵.۵ ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود.

به گفته وی، اگرچه نرخ طلاق ایلام نسبت به کشور پایین‌تر است ولی آمار طلاق در این استان از سال ۹۳ به بعد دوبرابر شده است.

نوذری با تقدیر از خدمات بهزیستی در حوزه کنترل و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی گفت: برای توسعه اجتماعی استان باید اقدام‌های موثری انجام شود تا موجب رشد فرهنگی، رفع مشکلات معیشتی و در نهایت شکوفایی ایلام شود.

وی همچنین بر مشارکت و استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد برای توسعه فعالیتهیا اجتماعی استان تاکید کرد.

***نگاه حمایتی بهزیستی امروز به سمت نگاه تخصصی تغییر یافته است

مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این دیدار گفت: بهزیستی پس از گذشت ۳۹ سال از آغاز تاسیس، فعالیتهای آن به حدود ۲۰۰ ماموریت افزایش یافته است.

زهرا همتی افزود: امروز نگاه حمایتی بهزیستی به سمت تخصصی شدن خدمات تغییر و این سازمان در برنامه ششم توسعه نیز متولی سلامت اجتماعی قرار گرفته است.

وی به ارایه خدمات به توانخواهان این استان اشاره کرد و گفت: اکنون بیش از ۱۳ هزار و ۷۰۰ معلول از خدمات این سازمان برخودار و تاکنون ۱۰۰ درصد توانخواهان مناطق روستایی استان شناسایی شده اند.

مدیر کل بهزیستی ایلام همچنین به خدمات این سازمان در حوزه مسکن مددجویان اشاره کرد و گفت: از سال گذشته تاکنون ۳۱۰و احد مسکونی برای مددجویان احداث و ۷۸ خانوار دو معلول به بالا نیز با حمایت بهزیستی صاحب خانه شده اند.

۲۲ لغایت ۲۸ تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

پایان/

کد خبر 1583

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد