برای کاهش استرس ناشی از ویروس کرونا از خط ۱۴۸۰ "مشاوره رایگان" دریافت کنید

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی شهر تهران از آمادگی ارائه خدمات مرکز جامع خدمات مشاوره‌ای ۱۴۸۰ به‌صورت رایگان از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب به خانوادها درباره موضوعات مختلف اعم از استرس، اضطراب ناشی از کرونا و ... خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، با شیوع ویروس کرونا در کشور، سازمان بهزیستی نیز تمهیداتی را برای توسعه خدمت‌رسانی مشاوره‌ای از طریق خط تماس ۱۴۸۰ و ارائه مشاوره رایگان به خانواده‌ها در دستور کاری خود قرار داد.

بر همین اساس تعداد کارشناسان مرکز جامع  خدمات مشاوره‌ای ۱۴۸۰ را در سطح کشور و به ویژه تهران افزایش یافت.

شهربانو کامرانی؛ معاون توسعه پیشگیری بهزیستی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی تسنیم با اشاره به تاریخچه فعالیت مرکز جامع خدمات مشاوره‌ای ۱۴۸۰ اظهار کرد: این مرکز در سال ۱۳۷۲  با استخدام روانشناسان و مشاوران در مقطع حداقل کارشناسی ارشد فعالیت خود را آغاز کرد که تمام فعالیت این مرکز به‌صورت رایگان به خانواده‌ها و تماس‌گیرندگان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا نوع فعالیت مشاوره‌ها و تماس‌ها تغییر پیدا کرد همچنین تعداد افراد تماس گیرنده افزایش قابل توجهی پیدا کرد که اکثر تماس‌ها مرتبط با بیماری کرونا، نگرانی‌ها، اضطراب و البته فرایندهای درمانی از این بیماری بود البته در این تماس‌ها افراد خواهان آن بودند که برای کاهش استرس این بیماری چه باید انجام دهند که این سؤالات توسط کارشناسان این مرکز پاسخ داده می‌شود البته در صورت نیاز به شماره تماس ۴۰۳۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارجاع داده می‌شوند.

کامرانی خاطرنشان کرد: در دوران قرنطینه میزان تماس‌ خانواده با خط ۱۴۸۰ "مرکز جامع خدمات مشاوره"  افزایش چشمگیری پیدا کرد و علاوه بر استرس و نگرانی که از بابت بیماری کرونا  وجود داشت، بخش قابل توجهی از تماس‌ها به دلیل اختلافات درون خانوادگی  به خاطر قرنطیه بود و گاهگاهی اختلاف درون خانوادگی بیشتر می‌شد و سبک و سیاق تماس‌ها علاوه بر استرس ناشی از بیماری کرونا، مرتبط با اختلافات بین زوجین، تعامل با فرزندان و همسران بود و این تماس‌ها به شدت افزایش داشت؛ در برخی از موارد این تماس‌ها، سبک و سیاق حقوقی پیدا می‌کرد و زوجین تصمیم بر جدایی داشتند که این موارد  به کارشناسان حقوقی مرکز ارجاع داده می‌شود و  در این زمینه به خانواده‌ها مشاوره می‌دادند.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی شهر تهران گفت: در ابتدا شیوع ویروس کرونا، ۸۰ درصد از تماس‌ها بیشتر در مورد استرس و نگرانی در مورد بیماری کرونا بود که بعدها این آمار کاهش پیدا کرد و بیشتر تماس‌ خانواده به سمت مسائل بالینی، موضوعات پیش از ازدواج رفت و تا حدودی اختلاف خانوادگی افزایش یافت و این موضوع طبیعی است چرا که مدت زمان تعامل خانواده‌ها زیادتر شده بود و  این اختلافات بیشتر شد.

برای تماشای فیلم کلیک کنید.

منبع : تسنیم

کد خبر 15822

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد