ری | 1400 بسته بهداشتی و کالاهای اساسی توزیع شد

مدیر اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: یک هزار و ۴۰۰ بسته اقلام بهداشتی و کالاهای اساسی از سوی این اداره بین کودکان کار، خیابانی و زنان و دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ری، علی نعمتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از مشاغل در راستای حمایت از این گروه اقداماتی انجام شد.
وی افزود: وضع اقتصادی نامناسب خانواده های کودکان کار و خیابانی و همچنین زنان و دختران در معرض آسیب های اجتماعی موجب شد تا بهزیستی ری از طریق کلینیک های مددکاری و مراکز غیر دولتی تحت نظارت معاونت اجتماعی، اقلام بهداشتی شامل مواد ضد عفونی کننده، ماسک و دستکش را در اختیار این گروه قرار دهد.
ریس اداره بهزیستی شهرستان ری عنوان کرد: مددکاران اجتماعی به کودکان کار و خیابانی و زنان و دختران در معرض آسیب، کارتن خواب ها و زباله گردها  بسته های ارزاق و اقلام بهداشتی توزیع کردند.
وی به بررسی وضعیت سلامت مددجویان بهزیستی شهرستان ری اشاره کرد و گفت: تاکنون هیچ گونه موردی مبنی بر ابتلا شدن به ویروس کرونا از سوی مددجویان تحت حمایت حوزه اجتماعی این شهرستان اعلام نشده است.
نعمتی خاطر نشان کرد: طی هماهنگی با مراکز بهداشتی و درمانی هماهنگی های لازم  انجام داده تا مددجویان در صورت نیاز برای انجام تست ویروس کرونا به این مراکز مراجعه کنند.
این مسئول اظهار  داشت: نظارت بر تعطیلی مهدهای کودک در حال انجام است و بر همین اساس کودکان کارهای نقاشی خود در زمینه اعیاد شعبان و مناسبت ها و همچنین آموزش برای پیشگیری شیوع ویروس کرونا را برای مهدهای کودک ارسال می کنند.
نعمتی یادآور شد: کودکان بدسرپرست و بی سرپرست نیز آموزش های لازم بهداشتی را در مراکز نظارتی به صورت مجازی دریافت کرده اند. و اوقات فراقت خود را از طریق آموزش مجازی و انجام فعالیتهای فرهنگی اجتماعی پر میکنند.
وی اضافه کرد: با توجه به تعطیلی مهدهای کودک آموزش های مربوطه و نظارت بر ارائه آموزش های لازم به کودکان در خصوص پیشگیری از بیماری از طریق مهدهای کودک و بصورت مجازی  صورت گرفته و کودکان در خانه آموزش های لازم را دیده و اقدام به انجام کارهای خلاقانه و ارائه نقاشی و کارهای دستی در خصوص ویروس کرونا و مناسبتهای مربوطه به این ایام را انجام داده اند.

بر اساس اعلام روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۶۶هزار و ۲۲۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۳۲هزار و ۳۰۹ نفر از بیماران بهبود یافته و چهار هزار و ۱۱۰ نفر به علت ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.

کد خبر 15821

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد