بیش از ۲ هزار تماس با خط مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی گیلان گرفته شد

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: ٢ هزار و ٤٢٩ تماس با صدای مشاوره ١٤٨٠ بهزیستی استان انجام گرفت.

دکتر حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان اظهار داشت: این تعداد تماس از ابتدای اسفند ۹۸ با آغاز شیوع ویروس کرونا در گیلان تا هیجدهم ماه جاری با خط مشاوره ١٤٨٠ بهزیستی استان گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: اضطراب ناشی از افکار مربوط به درگیری ویروس کرونا  ، اختلافات زناشویی در دوره قرنطینه خانگی بر اثر عواملی چون بیکاری، مسایل اقتصادی، عدم ارتباطات اجتماعی، عدم رعایت نکات بهداشتی طرفین ، اختلاف نظرهای تربیتی درباره فرزندان و مشکلات والد فرزندی و غیره و ابراز علایم وسواسی و ترس از دچار شدن به بیماری ، دردهای روان تنی و خود بیمارانگاری شایع ترین علل تماس گیرندگان درباره بیماری کرونا با صدای مشاوره  بهزیستی گیلان است.

دکتر نحوی نژاد تصریح کرد: در پی شیوع ویروس کرونا و ضرورت ارایه خدمات روانشناختی به عموم مردم در تمام ایام هفته ، صدای مشاوره ١٤٨٠ با افزایش نیروی انسانی و ساعت کاری خود، با ١٢ کارشناس خبره روانشناسی در مقطع ارشد و دکتری از ساعت هشت صبح تا ١٢ شب به صورت شیفتی به سوالات مردم پاسخ می دهند.

مدیرکل بهزیستی گیلان بیان داشت : همکاران صدای مشاور ١٤٨٠ با  همدلی و از طریق آموزش های تخصصی  ، راهکارهای مقابله با استرس ، خود مراقبتی و افزایش تاب آوری و گذراندن مرحله سوگ و غیره را برای مراجعان ارائه می دهند.

وی اضافه کرد: هدف در کمک های اولیه روانشناختی در بحران ، ایجاد یک تماس و ارتباط انسانی بدون زحمت و کاملا مشفقانه است بطوری که احساس امنیت و آرامش روانی بوجود آورد تا آسیب دیدگان و تماس گیرندگان برای بیان و جهت دهی هیجانات آماده شوند و سریعتر رفع نگرانی و اتصال به شبکه حمایتی مربوطه " خانواده " انجام پذیرد. 

 وی یادآور شد: دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی کشور اقدام به تشکیل و راه اندازی سامانه ارزیابی روان شناختی و غربالگری اضطراب و استرس ناشی از ویروس کرونا به آدرس corona.behzisti.ir کرده و خط ١٤٨٠ کنار سایر خدمات مجازی سازمان بهزیستی اطلاع رسانی به تماس گیرندگان برای ورود به سامانه ، ثبت اطلاعات و ارزیابی را به عهده دارد تا در صورت نیاز برای مداخلات درمانی به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی  ارجاع داده شوند.

کد خبر 15747

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد