دیدار استاندار کردستان با مدیران موسسات خیریه

این دیدار با حضور استاندار، مدیران موسسات خیریه ،فرماندار سنندج، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیریت صنعت و معدن تجارت، شهردار سنندج ، مدیر کل بهزیستی استان و جمعی از مدیران  موسسات خیریه استان کردستان در خصوص رفع مشکلات مالی مددجویان تحت پوشش بهزیستی و خانواده های بی بضاعت که به دلیل شرایط نامناسب ویروس کرونا دچار مشکل شده اند ،برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی کردستان؛ استاندار کردستان در جمع نمایندگان انجمن‌های خیریه استان، شرایط ناشی از شیوع کرونا را ویژه، و مسؤولیت دولت و خیرین در قبال جامعه را در این شرایط خطیر و سنگین عنوان کرد.

بهمن مرادنیا ضمن تشکر از خدمات ارائه شده و ارزشمند بودن فعالیت خیرین عنوان کرد: لطف خدا در این امر موجبات تلاش بیشتر در کمک به همنوعان را فراهم کرده و با اشاره به شرایط و اوضاع موجود در دنیا  و کشور ما به دلیل شیوع ویروس کرونا، باید حامی یکدیگر باشیم و وظیفه دست اندر کاران است که حداقل های مردم را براورده کنند.

وی با اشاره به وعده های دولت در خصوص کمک به خانواده ها و کسانی که هیچگونه شغلی ندارند گفت: تا عملی شدن اقدامات دولت با کمک خیرین و اعتبارات مالی استان در جهت رفع نیازهای اولیه و مایحتاج افرادی که هیچ پشتوانه ای ندارند اقدام شود که در این راستا ۱۵ هزار سبد غذایی جهت توزیع به ۱۵ هزار خانوار به ارزش ۱۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده و امید است با شناسایی دقیق افراد نیازمند به انها تحویل شود.

 مدیرکل بهزیستی کردستان نیز در این جلسه ضمن ارائه آماری از وضعیت موسسات در استان اعلام کرد : از تعداد ۷۳ موسسه که مجوز سازمان بهزیستی فعالیت دارند ، ۱۰۹۰۰ نفر افراد نیازمند شناسایی شده و توسط موسسات خیریه عمده نیازهای آنان برآورده می شود.

سید صباح قریشی اظهار کرد : از طریق ۴ پایگاه خدمات اجتماعی در حاشیه واطراف شهر سنندج تعداد ۱۰ هزار خانواده نیازمند آسیب دیده و آسیب پذیر شناسایی شده اند که در حال حاضر تعداد ۶۲۹ نفر از انان تحت حمایت بهزیستی قرار گرفته اند.

وی افزود: موسسات در شناسایی و کمک رسانی به نیازمندان از هیچ تلاشی دریغ نداشته که از همه اعضای حاضر تشکر و قدردانی می کنیم.

سید صباح قریشی همچنین خواستار عدم صدور مجوز جدید برای موسسات شد.

در ادامه اعضا به معرفی مراکز و نحوه خدمات رسانی به افراد تحت حمایت اشاره کوتاهی داشتند.

فردین اکبری، مدیر عامل موسسه خیریه روجیار به سه اقدام مهم موسسات استان اشاره کرد که برای اولین بار در کشور انجام گرفته است.

وی گفت: کلیه موسسات سطح استان مجهز به بانک اطلاعاتی هستند، نقشه تقسیم بندی مناطق شهری جهت اقدام به موقع در کمک رسانی و  شناسایی افراد واجد شرایط انجام شده و صندوق های قرض الحسنه و شناسنامه دار کردن آنها جهت جلوگیری از سوءاستفاده سودجویان هم صورت گرفته است.

کد خبر 15742

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد