اعتبار ۶ میلیاردی بهزیستی یزد برای مبارزه با کرونا

سازمان بهزیستی استان یزد به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مراکز اقامتگاهی سالمندان، معلولان و بیماری‌های ذهنی، تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۷۰ معلول و ناتوان ذهنی و سالمند در مراکز اقامتگاهی این سازمان در سطح استان نگهداری می‌شوند گفت: این میزان اعتبار برای گندزدایی و غربالگری کرونا در این مراکز هزینه می‌شود.
عطابخش افزود: از ابتدای شیوع این ویروس در این استان تاکنون، بسته‌های معیشتی و بهداشتی با بهره گیری از اعتبارات بهزیستی و کمک‌های خیران به ۵۰۰ کودکان کار و خیابانی و خانواده های آنها در مناطق حاشیه نشین استان اهدا شده است.
وی از گندزدایی مراکز کاهش آسیب‌های اجتماعی از سوی کارکنان اداره کل بهزیستی خبر داد و اظهار داشت: این اداره کل مبلغ ۷۰ میلیون تومان نیز برای کمک به پاکسازی و گندزدایی ۱۳ کمپ ترک اعتیاد استان پرداخت کرده است. 
مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به پرداخت مستمری به ۱۷ هزار معلول شدید و خیلی شدید در استان گفت: سازمان علاوه بر این مستمری، بسته به نوع معلولیت به حساب هر کدام بین ۳۶۰ تا ۴۸۰ هزار تومان پول واریز کرده است. 
عطابخش همچنین درباره فعالیت این اداره کل در حوزه پیشگیری گفت: این اداره کل علاوه بر افزایش ساعات کاری مشاوران بهزیستی، در مرکز صدای مشاوربهزیستی (خط 1480) به میزان ۶ ساعت یعنی از ۸ صبح تا ۲۴ شب به حدود ۳۵۰۰ نفر مشاوره مستقیم یا غیر مستقیم درباره موضوع کرونا خدمات ارائه کرده است.

کد خبر 15696

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد