توجه به محلات حاشیه و کم برخوردار خراسان جنوبی برای مقابله با کرونا

مدیرکل بهزیستی استان گفت: در محلات حاشیه و کم برخوردار بیش از ۲۴۰ میلیون تومان بابت تهیه و توزیع مواد بهداشتی و ضدعفونی اختصاص داده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی علی عرب نژاد اگفت: با عنایت به اهمیت اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی، پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در بین جامعه هدف در مراکز و همچنین مردم استان در محلات حاشیه و کم‌برخوردار بیش از ۲۴۰ میلیون تومان بابت تهیه و توزیع مواد بهداشتی و ضدعفونی اختصاص داده شد که این مبلغ غیر از هزینه‌های تبلیغات، اطلاع رسانی و آگاهسازی بوده است.

وی ضمن تقدیر از همکاران و پرسنل موسسات و مراکز که در این برهه حساس به صورت شبانه‌روزی و جهادی برای ریشه کن کردن این ویروس منحوس پای کارآمده‌اند، افزود: با تمهیدات در نظر گرفته شده در رابطه با حفظ مسائل بهداشتی و ایمنی مددجویان و توانجویان مستقر در مراکز تحت نظارت سطح استان و پرسنل این مراکز 3150 بسته بهداشتی به ارزش 970 میلیون ریال در آخر اسفندماه توزیع شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: تعدادی اقلام بهداشتی شامل؛ ۸۶۲ محلول ضدعفونی کننده دست، ۲۴ آب اکسیژنه، ۶۶۳۲ ماسک ، ۱۰۴۶ مایع دست و ۱۲۵ ژل ضدعفونی کننده دست،۵۰۰ بطری وایتکس و ۲۴۵ جفت دستکش در مجموع به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال نیز در روزگذشته به ادارات بهزیستی شهرستان‌ها ارسال شد تا بین بیش از ۴۰ مرکز شبانه روز معلولان، سالمندان و فرزندان شبه خانواده تحت نظارت بهزیستی توزیع شود.

عرب نژاد ادامه داد: مبلغ ۸۶۰ میلیون ریال نیز به پایگاه‌های سلامت اجتماعی بهزیستی و گروه‌های همیار بهزیستی برای تهیه و توزیع اقلام بهداشتی بین مردم در شهرستان‌ها اختصاص داده شده که بیشتر اقلام بهداشتی و موادشوینده و ضدعفونی کننده توزیع شده است.

وی از افزایش زمان پاسخگویی خط مشاوره 1480 (صدای مشاور) از 12 ساعت به 16 ساعت خبر داد و افزود: مردم در خصوص استرس‌های ناشی از بیماری کرونا ویروس را به صورت تلفنی از ساعت 8 صبح تا 12 شب با مشاوران بهزیستی درمیان بگذارند و پاسخ دریافت کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی یادآور شد: فعالیت بهزیستی در حوزه کارگاه‌های تولیدی حمایتی و گروه‌های همیار بهزیستی که اکثرا توسط زنان سرپرست خانوار اداره می‌شده و ماهیت خیاطی داشته‌اند با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی به تولید ماسک و روپوش برای مراکز درمانی و مردم همت گماشته و روزانه 5000 ماسک را تولید، ضدعفونی و بسته بندی کرده و تحویل مراکز مورد نظر می‌دهند.

کد خبر 15689

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد