شاهین‌شهر و میمه| افزایش سه برابری تماس‌ها باصدای مشاور

رئیس بهزیستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه، از افزایش سه برابری تماس‌های تلفنی با سامانه ۱۴۸۰ صدای مشاور و اورژانس اجتماعی بهزیستی، در دوران قرنطینه خانگی بحران کرونا خبر داد.

امین عسگری با اشاره به مسائل مربوط به زنان و کودکان که منشاء افزایش تماس‌ها با سامانه صدای مشاور بهزیستی است، گفت: یکی از عوامل بروز همسرآزاری در خانه، اجبار به خانه‌نشینی و مشکلات اقتصادی و ترس از خطر بیکاری است که آستانه تحمل افراد را پایین آورده و کنترل هیجانات را سخت می‌کند، لذا کوچکترین مسئله که قبلا به‌سادگی از کنارش عبور می‌کردند، در چنین شرایطی باعث بروز عکس‌العمل‌های شدید می‌شود. آمار بیانگر آن است که میزان خشونت‌های ثبت‌شده علیه زنان رشد کرده و اختلاف بین زوج‌ها هم افزایش یافته است.

رئیس بهزیستی شهرستان، خاطرنشان کرد: با آغاز شرایط اضطراری در کشور، جمعیت زیر پوشش بهزیستی شهرستان که شامل ۳ هزار معلول و ۶۰۰خانوار به سرپرستی زنان و کودک بی‌سرپرست یا بدسرپرست و آسیب‌دیده اجتماعی  از خدمات بهزیستی به‌صورت مستمر بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: با آغاز دوران بحران کرونا، کمک‌های دولتی نزدیک به صدمیلیون تومان از بخش هدفمندی یارانه‌ها و پنجاه میلیون تومان از محل مشارکت‌های مردمی و به ارزش ۱۵۰میلیون تومان بسته‌های حمایتی و بهداشتی، برای یاری و حمایت از مددجویان به این جمعیت تعلق گرفته است.

عسگری تصریح نمود: در سطح شهرستان،۳مرکز ترک اعتیاد وجود دارد که به‌صورت شبانه‌روزی از دویست  ره‌جو حمایت و نگهداری می‌کنند. به منظور پیشگیری از اشاعه ویروس در این مراکز، روزانه ضدعفونی و گندزدایی و از افراد غربالگری صورت می‌گیرد. پذیرش افراد جدید هم با رعایت موازین و به شرط ورود در قرنطینه تا زمان اثبات عدم آلودگی به ویروس است و تا به امروز مورد مبتلا به ویروس کرونا گزارش نشده است.

 وی در ادامه اظهار کرد: با وجود دو مرکز نگهداری از سالمندان و یک مرکز نگهداری از بیماران روانی و ۲خانه‌ نگهداری از کودکان بی‌سرپرست، بخاطر رعایت تمام موازین بهداشتی و رسیدگی دائم، خوشبختانه تا به امروز موردی از ابتلای به ویروس کرونا در بین مددجویان نبوده است.

 امین عسگری، با اشاره به اندازای سامانه ارزیابی روانشناختی در فضای مجازی، یادآور شد: با اطلاع‌رسانی گسترده، شهروندان می‌توانند با مراجعه و پاسخگویی به پرسش‌های آن، خود را از لحاظ روانشناختی ارزیابی کنند و در این بخش، به آستانه تحمل شخص توسط سامانه نمره‌ای اختصاص می‌یابد که بوسیله‌ کارشناس پشتیبانی سنجیده می‌شود و اگر مواردی بحرانی تشخیص داده شد، با وی تماس گرفته شده و حتی با حضور میدانی، تلاش برای مرتفع کردن آن صورت می‌گیرد.

کد خبر 15681

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد