تاکنون فقط ابتلای ۱۳۰ نفر به کرونا گزارش شده است

مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: از مجموعه ۲۴۵ هزار مددجوی بهزیستی استان تهران شامل سالمندان، بیماران اعصاب و روان، معلولان جسمی گزارش ابتلای ۱۳۰ نفر به ویروس کرونا دریافت شده است.

امین شاهرخی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط بهزیستی استان تهران در پی شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در این زمینه ابتدا باید به مسئله‌ای اشاره کنم و اینکه سازمان بهزیستی در این زمینه چند قدم جلوتر بوده است و در واقع پیش از ورود این ویروس در کشور اقداماتی را در مراکز نگهداری سالمندان، معلولان و... انجام داده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مراکز بهزیستی تجمعی است و معلولان، سالمندان و سایر گروه‌ها در این مراکز نگهداری می‌شوند، مرتباً با یکسری از بیماری‌های واگیردار مواجه هستیم و بر همین اساس ذیل معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی کمیته‌ای تحت عنوان کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار شکل گرفته و فعالیت این کمیته پیش از ورود ویروس کرونا در کشور بوده است و از سال‌ها قبل در سازمان فعالیت داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران افزود: بر همین اساس پیش از ورود ویروس به کشور، تمهیداتی در مراکز بهزیستی در نظر گرفته شد که بر اساس آن دستورالعمل‌های بهداشتی به تمام مراکز بهزیستی ابلاغ شد، همچنین تمام مراکز زیر مجموعه بهزیستی در تهران بر اساس تدابیر در نظر گرفته شده در ستاد مبارزه با ویروس در تهران عمل کردند و مراکز توانبخشی روزانه و همچنین مهدهای کودک تعطیل شدند. علاوه بر این از پذیرش معتادان برای گذراندن فرایند درمانی در  کمپ‌ها ممانعت به عمل آمد.

شاهرخی در ادامه به پرداخت اعتبارات در چندین نوبت به مراکز نگهداری و همچنین مراکز کمپ اعتیاد در سطح استان اشاره کرد و گفت: در همین زمینه مبلغ 30 هزار تومان به هر فرد در مراکز نگهداری برای تهیه اقلام بهداشتی به صورت متمرکز به مراکز تحت نظارت بهزیستی واریز شد. همچنین با مساعدت بنیاد مستضعفان نیز مبلغ 10 میلیارد تومان به سازمان بهزیستی کشور تخصیص داده شد که از این رقم، سهم بهزیستی استان تهران 700 میلیون تومان بود که این رقم به مددجویان ضایع نخاعی به میزان 250 هزار تومان پرداخت شد.

وی به مسئله کودکان کار و خیابانی در تهران اشاره کرد و افزود: در این بخش نیز که هر ساله از 15 اسفند طرح جمع آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابانی انجام می‌شود به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد و براساس بخشنامه ابلاغ شده هرگونه جمع آوری و ساماندهی این کودکان تا اطلاع ثانونی متوقف شده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران اضافه کرد: همچنین برنامه ویژه‌ای برای آموزش و آگاه‌سازی کودکان کار و خیابانی از ویروس کرونا در نظر گرفته شد به طوری که علاوه بر آموزش، بسته‌های بهداشتی شامل مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش در اختیار این افراد قرار گرفت که در این بخش هم سازمان بهزیستی کشور مبلغ 3 میلیارد تومان برای تهیه این اقلام در نظر گرفت که سهم بهزیستی استان تهران از این رقم 500 میلیون تومان بود.

شاهرخی در ادامه به وضعیت بهداشتی کمپ‌های ترک اعتیاد در سطح استان تهران اشاره کرد و گفت: 187  کمپ شامل مراکز 15 و 16 در سطح استان فعال هستند که هم اکنون هیچ گونه پذیرشی در این مراکز انجام نمی‌شود همچنین در دو مرحله اعتباراتی به این مراکز پرداخت شد که در مرحله اول مبلغ 5 میلیون تومان و در مرحله دوم مبلغ 700 هزار تومان برای هر مرکز در نظر گرفته شد و این مبالغ به حساب آنها واریز شد.

وی گفت: از مجموع 245 هزار مددجوی بهزیستی استان تهران شامل سالمندان، بیماران اعصاب و روان، معلولان جسمی گزارشی ابتلای 130 نفر به ویروس کرونا دریافت شده است.

منبع: تسنیم

کد خبر 15671

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد