مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی خبر داد؛
کمک های نقدی و غیر نقدی؛ از بهداشت تا معیشت‌

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی خبر داد؛ کمک های نقدی و غیر نقدی؛ از بهداشت تا معیشت


««میان تیتر»» یارانه مازاد برای از کارافتادگی و لوازم بهداشتی

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: بهزیستی کشور کمک های بسیاری را روانه مراکز توانبخشی استان و همچنین خانوار های آسیب پذیر از کرونا کرده است.
قربانی اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور طی چند مرحله برای افراد مددجو مبلغی را جهت تهیه ادوات و وسایل مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا واریز کرده است.
وی افزود: در کنار این نیز معلولان شدید و غیر شدید  کم درآمد بر اساس بعد خانواده بین ۳۶۰ تا ۴۸۰ هزار تومان علاوه بر مستمری ماهانه خود دریافت کرده اند تا توانایی خرید اقلام پیشگیری از شیوع بیماری کرونا را داشته باشند.
این مقام مسئول گفت: کمک های نقدی طی چند مرحله برای افراد دارای ضایعه نخاعی و مستمری بگیران واریز شده است.
قربانی اظهار کرد: برای جبران ضرر اقتصادی مهدهای کودک و مراکز روزانه توانبخشی نیز یارانه آن‌ها علی رغم تعطیلی پرداخت شده است.
وی افزود: مراکز شبانه روزی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی همچنین دو نوبت کمک مالی برای کاهش شیوع بیماری کرونا، علاوه بر یارانه خود دریافت کرده اند.
وی عنوان کرد: این کمک ها طی دو مرحله که یکی از آن ها ۳۰۰ هزار ریال و دیگری ۵۰۰ هزار رسال بوده، به مراکز شبانه روزی استان پرداخت شده است.

««میان تیتر»»کمک ۱.۵ میلیاردی بهزیستی کشور به مراکز حوزه پیشگیری خراسان شمالی


مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: سازمان بهزیستی کشور در چند بخش مختلف به مراکز حوزه پیشگیری کمک ماای نموده که جمع مبلغ آن حدود یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال است.
قربانی اظهار کرد: این کمک برای مراکز اقامتی ترک اعتیاد ۷۰۰ هزار تومان طی دو نوبت بوده است و پس از آن نیز تا سقف پنجاه میلیون ریال کمک نقدی دریافت کرده اند.
وی افزود: مجموع مبالغی که برای مراکز اقامتی ترک اعتیاد هزینه شده حدود ۶۰۰ میلیون ریال بوده است.
این مقام مسئول عنوان کرد: این مبالغ جهت خرید مواد شوینده و ضدعفونی کننده برای مبارزه با شیوع بیماری کرونا هزینه شده است.
معاون حوزه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: پایگاه های سلامت اجتماعی فعال در حوزه پیشگیری جهت توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی دریافت کرده اند.
هاجر پاکدین اظهار کرد: این پایگاه های اجتماعی فعال، در محلات آسیب خیز و خانواده های محروم امدادرسانی می کنند.
وی افزود: در این طرح که کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از شیوع بیماری کرونا نام دارد مجموعا ۵۵۰ میلیون ریال از سوی سازمان بهزیستی کشور هزینه شده است.
وی تصریح کرد: تا کنون نیز مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال بابت مراکز درمان و کاهش آسیب نیز در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا هزینه شده است.
وی یادآور شد که دوره های آموزشی بسیاری نیز پیش از آغاز سال ۹۹ برگزار کردیم اما با شیوع بیماری این آموزش ها محدود به مراکز شد.


««میان تیتر»» ساماندهی کودکان کار و خیابان در در سطح استان

معاون حوزه اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: افراد تحت پوشش بهزیستی در بخش امور اجتماعی کمک های مبارزه با کرونا را دریافت کرده اند.
علی اکبر صحرا نورد اظهار کرد: کودکان کار و خیابان و همچنین خانواده آنان بسته های بهداشتی کمکی را دریافت کرده اند.
وی افزود: این بسته بهداشتی شامل ژل شست و شو، الکل، ماسک و دستکش بوده است.
صحرا نورد عنوان کرد: علاوه بر این، ۲۰۰ سبد غذایی نیز برای خانوار های نیازمند مراکز بازپروری، مداخله، خانه سلامت و ... تهیه و توزیع شده است.
وی افزود: بسیاری از این مراکز علاوه بر آموزش های گوناگون برای مقابله با بیماری کرونا، کمک نقدی هفت میلیون ریالی نیز دریافت کرده اند.

««میان تیتر»» باران لطف مردم در شرایط بحرانی

معاون مشارکت ها، مسکن و اشتغال اداره کل نیز در این باره گفت: کمک های بسیاری در این ایام حساس از طریق خیرین به مددجویان و مراکز سطح استان شده است.
جواد ابرغم اظهار کرد: در شهرستان شیروان یک خیر حدود یک هزار مایع شوینده، ماسک و ... تهیه کرده و در اختیار مراکز گذاشته و همچنین مبلغ ۳۰ میلیون تومان مواد غذایی نیز برای مراکز تهیه شده است.
وی افزود: در شهرستان اسفراین نیز کمک های بسیاری توسط خیرین انجام شده از جمله خرید تب سنج خریداری و در اختیار مرکز قرار داده شده و حدود ۲۰۰ عدد ماسک نیز برای مراکز خریداری شد.

کد خبر 15669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد