راه اندازی سامانه « خود ارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران ویروس کرونا»

سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران ویروس کرونا (غربالگری هوشمند) افراد جامعه و پیشگیری از آسیب های روانی-اجتماعی ناشی از این بحران، توسط سازمان بهزیستی کشور راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان بیان داشت: خدمات پیشگیری یکی از رویکردهای اصلی سازمان بهزیستی است و اداره کل بهزیستی استان سمنان در این راستا علاوه بر ارائه خدمات خود به جامعه هدف  و عموم در شرایط مختلف جامعه تلاشهای مضاعفی را انجام داده است.

ایزدپور بیان داشت: حوزه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان  هم اکنون با دارا بودن حدود 10 مرکز به صورت شبانه روزی به صورت تیم های سیار همچون شلتر، دی ای سی و کمپ ها  به ارائه خدمات می پردازند و یکی از اهداف اصلی ارتقاء اگاهی و اطلاعات عموم و جامعه هدف نسبت به اهمیت پیشگیری در خط درمان است .

مدیر کل بهزیستی استان سمنان بیان داشت: در دوران شیوع ویروس کرونا مانند دیگر شرایط بحرانی جامعه خدمات تخصصی بهزیستی در برنامه ها و خدمات متنوعی در جهت کنترل و کاهش شیوع این ویروس در مناطق استان سمنان  ارائه می دهد.

ایزدپور ادامه داد:جامعه در این شرایط بیش از پیش به خدمات مداخلات روانی، سلامت اجتماعی و مداخلات پیشگیرانه نیازمند است و در این راستا سامانه هوشمند خود ارزیابی (غربالگری هوشمند) سازمان بهزیستی کشور به  نشانی http://corona.behzisti.ir  راه اندازی شده است.

 وی افزود:این سامانه به همت  دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در قالب طرح محب (مشاوره و حمایت های روانی- اجتماعی در بلایای طبیعی و انسان ساخت) با تشکیل کارگروه علمی و فنی، تدوین محتوی و زیرساخت و فن آوری؛ سامانه «خود ارزیابی وضعیت روانشناختی» طراحی شده است که در این فرآیند، خدمات بر اساس سطح بندی و سیستم ارجاع ارائه می شود  و  مراجعین پس از  تکمیل اطلاعات جمعیت شناختی، به سوالات تخصصی پاسخ می دهند و پس از اتمام پرسشنامه  متناسب با نمره غربالگری، توصیه های روانشناختی ارائه می شود.

علیرضا ایزدپور سپس اظهار داشت: خط مشاوره 1480 اداره کل بهزیستی استان سمنان در شرایط کنونی جامعه از 8 صبح الی 12 شب به حتی در ایام تعطیل تا ساعت 10 شب خدمات مشاوره تخصصی به عموم ارائه می دهد و در ادامه  افراد مراجعه کننده به سامانه غربالگری هوشمند در صورت نیاز به خط مشاوره 1480 ارجاع داده می شوند و چنانچه بر اساس تشخیص و مصاحبه مشاوران و روانشناسان صدای مشاوره (۱۴۸۰)، به خدمات تخصصی نیاز باشد، به مراکز تخصصی سازمان ارجاع می شوند.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از خدمات حوزه پیشگیری و کارشناسان تخصصی بیان داشت: اداره کل بهزیستی استان سمنان مانند دیگر شرایط بحرانی تا حد امکان و توان خود تا زمان کسب نتیجه و بهبودی اوضاع جامعه از هیچ خدمتی دریغ نمی کند.

کد خبر 15668

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد