انجام غربالگری هوشمند پیشگیری از آسیب‌های روانی _ اجتماعی ناشی از کرونا/ افزایش ساعت ارائه خدمت مرکز 1480

مدیرکل بهزیستی استان از فعالیت سامانه خودارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران کروناویروس و افزایش ساعت فعالیت مرکز مشاوره تلفنی 1480 برای بهره مندی عموم افراد جامعه خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان مدیرکل بهزیستی استان  در تشریح فعالیت سامانه خودارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران کروناویروس گفت: سامانه http://corona.behzisti.ir به منظور غربالگری هوشمند افراد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی _ اجتماعی ناشی از بحران کروناویروس، توسط سازمان بهزیستی کشور راه‌اندازی و در دسترس عموم قرار گرفته است. 

حمیدرضا الوند گفت: این سامانه پس از طرح سوالات ابتدایی، در صورت شناسایی افراد مشکوک به اختلال روانشناختی و یا هموطنان نیازمند به انجام مشاوره، آن‌ها را به خط تلفنی ۱۴۸۰ متصل می‌کند.

الوند قابلیت ارجاع به صدای مشاور  (۱۴۸۰) این سامانه را از مزایای این سامانه برشمرد و گفت: بدین صورت افرادی که در گروه امتیازی بالاتر از حد طبیعی قرار می گیرند (تنش شدیدتری را تجربه می کنند)، می توانند با ارائه شماره تلفن و کد ملی در سامانه خود ارزیابی روانشناختی؛ کد شناسه خدمت دریافت کنند و با صدای مشاور تماس (۱۴۸۰) بگیرند تا از خدمات تخصصی بهره مند شوند و چنانچه بر اساس  تشخیص و مصاحبه مشاوران و روانشناسان صدای مشاوره (۱۴۸۰)، به خدمات تخصصی نیاز باشد، به مراکز تخصصی سازمان ارجاع می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص فعالیت مرکز مشاوره تلفنی 1480 نیز گفت: سامانه 1480 که پاسخگوی نیازهای مشاوره ای مردم در زمینه ازدواج، مشاوره پیش از ازدواج، اعتیاد، مشکلات خانوادگی، تربیت فرزندان و موضوعات تحصیلی بود هم اکنون پاسخگوی سوالات هم استانی های عزیز در زمینه کاهش اضطراب ناشی از بحران کرونا نیز می باشد.

حمیدرضا الوند افزود: خط تلفن ۱۴۸۰ صدای مشاور بهزیستی هر روز از ساعت هشت صبح تا 24 آماده پاسخگویی به مردم در ارتباط با شیوه های کاهش، کنترل و مهار استرس و اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا است.

کد خبر 15663

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد