به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان مدیرکل بهزیستی استان در تشریح فعالیت سامانه خودارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران کروناویروس گفت: سامانه http://corona.behzisti.ir به منظور غربالگری هوشمند افراد جامعه و پیشگیری از آسیبهای روانی _ اجتماعی ناشی از بحران کروناویروس، توسط سازمان بهزیستی کشور راهاندازی و در دسترس عموم قرار گرفته است.
حمیدرضا الوند گفت: این سامانه پس از طرح سوالات ابتدایی، در صورت شناسایی افراد مشکوک به اختلال روانشناختی و یا هموطنان نیازمند به انجام مشاوره، آنها را به خط تلفنی ۱۴۸۰ متصل میکند.
الوند قابلیت ارجاع به صدای مشاور (۱۴۸۰) این سامانه را از مزایای این سامانه برشمرد و گفت: بدین صورت افرادی که در گروه امتیازی بالاتر از حد طبیعی قرار می گیرند (تنش شدیدتری را تجربه می کنند)، می توانند با ارائه شماره تلفن و کد ملی در سامانه خود ارزیابی روانشناختی؛ کد شناسه خدمت دریافت کنند و با صدای مشاور تماس (۱۴۸۰) بگیرند تا از خدمات تخصصی بهره مند شوند و چنانچه بر اساس تشخیص و مصاحبه مشاوران و روانشناسان صدای مشاوره (۱۴۸۰)، به خدمات تخصصی نیاز باشد، به مراکز تخصصی سازمان ارجاع می شوند.
مدیرکل بهزیستی استان در خصوص فعالیت مرکز مشاوره تلفنی 1480 نیز گفت: سامانه 1480 که پاسخگوی نیازهای مشاوره ای مردم در زمینه ازدواج، مشاوره پیش از ازدواج، اعتیاد، مشکلات خانوادگی، تربیت فرزندان و موضوعات تحصیلی بود هم اکنون پاسخگوی سوالات هم استانی های عزیز در زمینه کاهش اضطراب ناشی از بحران کرونا نیز می باشد.
حمیدرضا الوند افزود: خط تلفن ۱۴۸۰ صدای مشاور بهزیستی هر روز از ساعت هشت صبح تا 24 آماده پاسخگویی به مردم در ارتباط با شیوه های کاهش، کنترل و مهار استرس و اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا است.
نظر شما